پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۱
سرمربی پرتغالی تیم ملی در حالی وارد دوئلی خطرناک با مربیان ایرانی شده که ممکن است این دوئل به ضرر او تمام شود.
شعارسال: تیم ملی فوتبال کشورمان دوشنبه‌شب در دیداری دوستانه مقابل بولیوی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا پنجاهمین پیروزی ایران با هدایت کی‌روش رقم بخورد.

بر این اساس، فارغ از نتیجه بازی دوشنبه‌شب، روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا در اولویت بود، تیمی که پنج دوره در جام جهانی حضور داشته و سه دوره قهرمان جام ملت‌های آسیا شده باید با تیم‌هایی مصاف بدهد که در شأن آن باشد.

مصاف تیم اول آسیا با تیم‌های قدرتمند دنیا فارغ از نتیجه آن می‌تواند اعتبار ایران را در سطح دنیا بالاتر ببرد و فوتبال ایران را به سطح تیم‌های مطرح برساند.

مصاف تیم‌های قدرتمند آسیایی با اروگوئه، برزیل و ... این پیام روشن را برای فدراسیون‌نشینان دارد که تیم‌ها برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا از جان و دل زحمت می‌کشند و دنبال بازی‌های تدارکاتی مناسب هستند.

لغو بازی با قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴، حواشی متعدد ایجادشده در اطراف تیم ملی، مصاحبه‌های مکرر کی‌روش و کادر فنی‌اش علیه مربیان ایرانی، نارضایتی سرمربی پرتغالی از امکانات سخت‌افزاری و ... قطعاً روی عملکرد ملی‌پوشان تأثیر منفی می‌گذارد.

* مرد ناآرام به سبک یک پرتغالی

سرمربی پرتغالی در بازی با بولیوی در کنار زمین آرام و قرار نداشت و مدام از عملکرد بازیکنان حرص و جوش می‌خورد و این نشان می‌دهد هنوز ضعف‌هایی در تیم ملی وجود دارد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی این روزها به دلیل وارد شدن در حواشی اطراف تیم ملی بسیار عصبی به نظر می‌رسد و بعد از پایان بازی با بولیوی نیز عصبانیت خود را نشان داد. در نشست خبری بعد از بازی هم این عصبانیت به اوج خود رسید.

تمام این موارد نشان‌دهنده این است که مرد موزامبیکی شدیداً از حواشی خودساخته در اطراف تیم ملی ناراحت بوده و به دنبال تخلیه خود است.

* ترابی و دژاگه از جام جهانی تاکنون

نکته دیگری که محل بحث بوده، سیاست کی‌روش در خط حمله است، تغییر مکرر به خصوص در فاز حمله انتقادات کارشناسان را به دنبال داشته است، در حالی که سردار آزمون بعد از جام جهانی برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرده بود، با پیگیری کی‌روش و موافقت تاج وی دوباره به تیم ملی بازگشت.

همچنین مهدی ترابی و اشکان دژاگه که در جام جهانی هیچ‌گاه فرصت خودنمایی در میدان را پیدا نکرده و از روی نیمکت ذخیره‌ها عملکرد ملی‌پوشان را به نظاره نشستند، کی‌روش در بازی با بولیوی، از آنها استفاده کرد و انصافاً عملکرد بسیار خوبی هم داشتند.

برخی کارشناسان معتقدند که کی‌روش به دنبال این است که دستش برای جام ملت‌های آسیا برای حریفان رو نشود، برای همین در دیدارهای دوستانه با ترکیب متغیر مقابل حریفان صف‌‌آرایی می‌کند، این فرض اگر هم درست باشد، هماهنگی ملی‌پوشان را برای رویداد مهم آسیایی با مشکل مواجه می‌کند.

انتقاد برخی کارشناسان از تاکتیک تدافعی کی‌روش فارغ از درستی یا نادرستی آن نمی‌تواند برای وجهه این سرمربی پرتغالی مناسب باشد، حتی اگر کی‌روش از این اتهامات مبرا باشد.

* خداحافظی مرد موزامبیکی از تیم ملی؟

کارلوس کی‌روش بعد از نشست خبری مقابل بولیوی رسماً اعلام کرد که در صورتی که او را نمی‌خواهند شفاف اعلام کنند، از این جمله کارلوس می‌توان به چند نتیجه رسید.

اول اینکه طی روزهای گذشته و امروز دوباره رسانه‌ها خبر از پیشنهاد فدراسیون فوتبال مکزیک به کی‌روش داده‌اند، برخی معتقدند که به دلیل پیشنهادی که کارلوس از مکزیک دارد، دنبال بهانه‌تراشی برای جدایی از تیم ملی است و قصد دارد به این صورت امتیازات بیشتری را از مسئولان فدراسیون فوتبال بگیرد.

برخی نیز عقیده دارند که کی‌روش به دلیل حواشی ایجادشده طی روزهای اخیر در اطراف تیم ملی به دنبال تسویه‌حساب با برخی مربیان داخلی است.

بدون اینکه قضاوت کنیم باید اشاره داشته باشیم که منافع ملی از منافع شخصی برتر است و هیچ مربی داخلی و خارجی حق ندارد برای حفظ منافع خود، منافع ملی را زیرپا بگذارد، حتی اگر آن شخص کی‌روش باشد.

در اینکه کی‌روش توانست همراه با تیم ملی به موفقیت‌ برسد و سبک بازی ایران را تغییر دهد، شکی نیست، اما سرمربی پرتغالی باید به این نکته توجه کند که مربیان ایرانی محترم هستند و زحمات زیادی برای فوتبال این مملکت کشیده‌اند. دستیاری که به خود اجازه اهانت به استیلی را می‌دهد، باید بداند که استیلی افتخار ورزش کشور است و گل به‌یادماندنی او به آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هیچ‌گاه از خاطره‌ها پاک نخواهد شد.

مردم کی‌روش را دوست دارند، اما اگر ببینند که این مربی از خطوط قرمز رد می‌شود، پاسخ دندان‌شکنی به او خواهند داد. امید است تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا بتواند با قهرمانی از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند، اعتباری که به این سادگی‌ها به دست نیامده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26 مهر 1397 ، کدخبر: 318738 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین