پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
حالا که کارد به استخوان رسیده و دعوای دو مربی خارجی علنی‌تر از گذشته شده، فدراسیون فوتبال باید قاطعانه ورود کند؛ البته به شرطی که برخی از تحریک کی‌روش و برانکو بپرهیزند!
شعارسال: کمتر از ۲۴ ساعت پس از نمایش قابل قبول تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸، فصل جدید جدل رسانه ای کی روش و برانکو کلید خورد و باید دید این فصل چقدر طول خواهد کشید و عاقبت فوتبال بی نوای ما که دود این جدل به چشم آن خواهد رفت، چه خواهد شد؟

روی سخن ما در این نوشتار با دو مربی با دانش و جنتلمن و شناخته شده در دنیای فوتبال است که خدمات آنها به ما بر کسی پوشیده نیست و دیشب و امروز بیشترین حجم اخبار را به خود اختصاص داده اند:

آقای کی روش عزیز! دانش فنی و نتایج قابل قبول شما بر کسی پوشیده نیست و توانستید سخت ترین منتقدان فنی خودتان را با نمایش تیم ملی به سکوت وادار کنید. اما ظاهراً هنوز دل پری دارید و نمی خواهید گذشته را فراموش کنید ... کاش فارسی را به قدری می فهمیدید که بشود به شما گفت «این ره که تو می روی به ترکستان است». البته اگر مشخص شود و فهمید اساساً خواسته اصلی تان چیست و نسخه شما برای ادامه پیدا نکردن این دعواها و کشمکش ها چگونه پیچیده می شود؟ به قول معروف، خودتان با خودتان چند چندید؟

خواهشاً اگر می‌خواهید لیگ تعطیل شود و بازیکنان موردنظر شما برای تیم ملی به طور کامل در اختیارتان قرار گیرند، واضح اعلام کنید! اگر می خواهید برانکو و شفر و هر کسی که از شما انتقاد می کند یا خواسته های شما مورد قبولش نیست، از ایران برود، بدون تعارف بگوئید! اگر می خواهید هیچ رسانه یا هیچ شخصی از گل به شما نازک تر نگوید اعلام کنید! اما ...

... اما قبل از این موارد به دوستان و مشاوران غیر دلسوزتان بگوئید یک نمونه، فقط یک نمونه برای ما از هر جای دنیا که سراغ دارند نام ببرند که این خواسته ها را دارد و موافقت فدراسیون و مربیان و مردم کشور محل کارش را جلب کرده تا همه خواسته های شما اجرا شود!

ولی خودتان هم بهتر از هرکسی می دانید که این طور موردی یافت نمی شود و اصلاً حرفه ای نیست. این خواسته های شما که از صحبت هایتان استنباط می شود، از محبوبیت و احترام شما خواهد کاست؛ که البته، اکنون چنین شده و از شما شخصیتی نامعقول و پرخاشگر را به نمایش گذاشته است. یادمان نرود، احترام فرد به خودش و رفتارش بستگی دارد. شما اینگونه اید؟

آقای برانکوی عزیز! شما که بیشتر و پیشتر از کی روش با ایرانی ها آشنا هستید و سرمربی تیم ملی هم بوده اید چرا فقط تعارف کردن را از ما به خوبی یاد گرفته اید و یک بار برای همیشه رُک و بدون تعارف پاسخ اتهامات و گلایه های کی روش را نمی دهید؟ چرا اجازه می دهید هر بار به این دعوای رسانه ای دو سر باخت وارد شوید؟ شما چرا به بحث بیهوده و پوچ آمادگی بازیکنان داخلی و خارجی دامن می زنید؟ آیا بازیکنی که از هر تیمی چه داخلی و چه خارجی پیراهن تیم ملی کشورش را می پوشد، باید دسته بندی شود یا سرباز میهنش محسوب شود؟

شاید این وسط بازیکنان ملی پوشی که با هر دو مربی کار کرده یا می‌کنند، بزرگترین قربانیان این دعوا باشند چرا که استرس محافظه کاری برای نرنجاندن هر یک از دو طرف در پاسخ به سوالات رسانه های حامی هر یک از دو طرف دعوا آن ها را دچار مشکل کند و از فرم مطلوب روحی و روانی دور کند.

شاید آرزوی علاقه مندان به فوتبال و تیم ملی ایران دیدن دوباره همچین صحنه ای از دو مربی تاثیرگذار خارجی در فوتبال کشورمان است!

باور کنید هم حق با هر دو تای شماست و هم هر دوی شما اشتباه می کنید ... آقای برانکو! شما در این ۳ فصل اخیر غرور از دست رفته پرسپولیس را بازگرداندید و ثمره آن ملی پوشان آماده ای بودند که در راه صعود تیم ملی به جام جهانی و ۲ بازیکن باقیمانده آنها (امیری و بیرانوند) و حتی طارمی و رضائیان که شما به هر دلیلی (خواسته یا ناخواسته) نمی خواهید نامی از آنان ببرید، در ۳ دیدار جام جهانی آن‌قدر خوش درخشیدند که قطعا کی روش را هم خوشحال کرد. اگر کسی در نقش شما در آمادگی این بازیکنان شک کند، قطعاً از دایره انصاف خارج شده است، همانگونه که نباید در نقش بزرگ شفر برای آماده ساختن بازیکنان استقلال و نقش علی دایی و دیگر مربیانی که بازیکنانشان در تیم ملی پیش و در جام جهانی حضور داشتند، شک کرد.

از آن سو چه کسی می تواند منکر تغییر نسل و شهامت کی روش در استفاده از بازیکنان جوان شود؟ ساختار دفاعی مقتدری که کی روش برای فوتبال ما ساخته را همه دنیا تحسین می کنند و حالا نه تنها نگران رویارویی با تیمهای بزرگ جهان نیستیم بلکه از بازی با این تیمها استقبال هم می کنیم و این خودباوری و اعتماد به نفس و همدلی بازیکنان را مدیون کی روش هستیم.

ولی حالا که کارد به استخوان رسیده و دعوای این دو مربی خارجی علنی تر از گذشته شده، فدراسیون فوتبال باید قاطعانه ورود کند و نگذارد این جدال رسانه ای ادامه پیدا کند، توجیه کی روش برای رعایت حد و حدودش و ملزم کردن مربیان لیگ برای حضور در جلسه هماهنگی و همفکری با سرمربی تیم ملی نسخه ای است که قطعاً مورد قبول همه طرفداران تیم ملی خواهد بود.

کاش به جای به جان هم انداختن این مربیان با دانش از آن ها برای پیشرفت بیشتر فوتبال کشورمان استفاده کنیم

اکنون، مهدی تاج به عنوان سکاندار فدراسیون، باید برخورد قاطعی با کارلوس کی روش داشته باشد تا یک بار برای همیشه، او حدود را رعایت کند. رفتار منفعلانه وی و فدراسیون باعث شده تا کی روش به نمادی از رفتار پرخاشگرانه و غیرمنطقی تبدیل شود و افکار عمومی را نیز مدام درگیر جدالی بی ثمر کند. البته، باشگاه پرسپولیس نیز باید سرمربی خود را مکلف به رعایت اصول حرفه ای کند. البته، در روزهای اخیر، کی روش رفتاری خلاف عرف و تاسف برانگیز را پیشه کرده و سرمربی پرسپولیس را به واکنش وادار کرده. اگر فدراسیون بتواند به درستی نقش خود را ایفا کند، این موضوع تمام می شود؛ کاری که تا کنون نتوانسته انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 7 تیر 1397 ، کدخبر: 869284 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
خاصیت حضور در ایران ایجاد تشنج شده! ینی شما دست بذار رو با اخلاق ترین ادم های روی زمین! بیارشون تو ایران! بعد از یه مدت خاصی شاهد خواهید بود که دارن با هم دعوا و نزا میکنن! خاصیت ایرانه! ربطی به این دو بزرگوار نداره!
همین که #عده ای دارن از این دعوا سود میبرن کافیه:)
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
کی روش این چند وقت به خوبی خود را نشان داده امیدواریم به خوبی از پس مشکلات بر بیایند با هم
و همین طور امیدواریم مسیولان به فکر فوتبال ایران نیز باشند
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین