پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
دکتر معصومه ابتکار ،معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در دولت دوازدهم، زمینه های بهبود و ارتقای وضعیت زنان فراهم شده، اما کارهای زیادی به ویژه در زمینه آموزش، سواد آموزی و موضوع ترک تحصیل دختران روستایی و عشایری باید انجام شود.
شعارسال: دکتر معصومه ابتکار در دومین همایش ملی زنان روستایی و عشایری که همزمان با روز جهانی زنان روستایی برگزار شد، افزود: موضوع سوادآموزی و کمک به دختران روستایی و عشایری که ترک تحصیل کرده اند با توجه به تنوع قومی و فرهنگی و مناطق مرزی مهم است و دولت برنامه ها و سیاست هایی را به ویژه در برنامه ششم توسعه برای بهبود وضعیت زنان از جمله زنان روستایی و عشایری دارد.

وی اظهار داشت: ما طرح خاصی برای آموزش دختران بازمانده از تحصیل با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی داریم.

ابتکار،طرح ترویج و فرهنگ سازی تولید و مصرف محصولات استاندارد کشاورزی ویژه زنان روستایی و عشایر را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: این طرح که با نگاه توسعه پایدار تدوین شده، در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی موثر است.

معاون رییس جمهوری از سازمان برنامه و بودجه خواست، پیش بینی های لازم را برای گسترش این طرح با تاکید بر صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری و تعاونی های روستایی داشته باشد.

وی در عین حال یکی از محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد را حمایت از طرح ترویج و فرهنگ سازی تولید و مصرف محصولات استاندارد کشاورزی ویژه زنان روستایی و عشایری عنوان کرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حمایت سازمان های مردم نهاد از این طرح ها می تواند به ترویج تولید محصولات گواهی شده، سالم و ارگانیک توسط زنان روستایی و عشایری کمک کند.

وی با بیان این که آموزش فناوری اطلاعات برای زنان روستایی در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: زنان روستایی باید نحوه کار با اینترنت را برای بازاریابی محصولات و کالاهای خود یاد بگیرند و ما امیدواریم قسمتی از صادرات دستاوردهای زنان روستایی و عشایری از طریق شبکه های ارتباطی بین المللی انجام شود.

ابتکار بر توان افزایی زنان و خانواده روستایی تاکید کرد و اذعان داشت: ارتقای مهارت های خانواده به ویژه مهارت های ارتباطی از برنامه های این معاونت است و یکی از گروه های هدف ما خانواده روستایی است.

وی با اشاره به پیشنهاد تشخیص زودرس برخی سرطان ها در زنان روستایی و عشایری توسط کارگروه زنان روستایی گفت: ما در موافقتنامه ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم این موضوع را گنجاندیم و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

ابتکار حمایت از لباس های محلی و سنتی اقوام ایرانی به ویژه زنان را از اقدامات این معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ و ترویج لباس های سنتی و محلی اقوام مختلف می تواند به همبستگی ملی کمک کند. وی افزود: این اقدام موجب توسعه تولید، کارآفرینی و گردشگری خواهد شد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 23 مهر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
در زمینه زندگی عشایری زنان نیاز به فرهنگ سازی زیادی هست.م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین