پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
نایب رئیس شورای ملی زیتون کشور گفت: با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به فرآورده‎های زیتون به‎بهانه مصرف‎کننده تنها از واردکننده حمایت می‎شود. مهدی صفری‎پور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار ان با اشاره به تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به فرآورده‎های زیتون اظهار کرد: اگر بنا باشد ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات فرآورده‎های زیتون اختصاص یابد قیمت روغن زیتون به حدود 25 هزار تومان می‎رسد.

شعارسال: نایب رئیس شورای ملی زیتون کشور گفت: با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به فرآوردههای زیتون بهبهانه مصرفکننده تنها از واردکننده حمایت میشود. مهدی صفریپور امروز در گفتوگو با خبرنگار ان با اشاره به تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به فرآوردههای زیتون اظهار کرد: اگر بنا باشد ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات فرآوردههای زیتون اختصاص یابد قیمت روغن زیتون به حدود 25 هزار تومان میرسد.

وی با بیان اینکه این مقطع، زمان مناسبی برای اعلام این خبر نبود، گفت: اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات فرآوردههای زیتون به معنای کنارگذاشتن تولید و حمایت از واردات است.

نایب رئیس شورای ملی زیتون کشور از مصرف 13 هزار تن روغن زیتون در کشور خبر داد و افزود: از این میزان حدود 6 هزار تن تولید داخل و حدود 7 هزار تن از محل واردات تأمین میشود.

صفریپور با تأکید بر اینکه واردات روغن زیتون نباید بهگونهای باشد که به تولیدات داخل صدمه بزند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند اما متأسفانه در ابتدای فصل برداشت زیتون اعلام میشود که به روغن زیتون ارز 4 و 200 تومانی اختصاص یافت، حال چگونه و براساس کدام قیمتگذاری باید از باغدار زیتون خریداری شود؟

وی با بیان اینکه واردات فرآوردههای زیتون باید به کارخانجات فعال در این حوزه اختصاص یابد، متذکر شد: بازرگان اگر میخواهد فعالیت کند باید در صادرات فعالیت کند نه واردات؛ چراکه با واردات، تولید داخل آسیب میبیند.

نایب رئیس شورای ملی زیتون کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارخانهداران زیتون از واردات فرآوردههای زیتون بهرهای نمیبرند، افزود: اگر قرار است چتر حمایتی باشد باید به این دسته از فعالان حوزه زیتون اختصاص یابد.

صفریپور با بیان اینکه متأسفانه برای تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی هیچ رایزنی با شورای ملی زیتون صورت نگرفته است، بیان کرد: این کار باید کارشناسی باشد، ما معتقدیم این مسأله نیاز به زمان بیشتری داشت و باید بعد از خریداری زیتونِ باغداران، برآورد تولید داخل و بررسی میزان نیاز به واردات در دستور کار قرار میگرفت سپس به کارخانجات فعال در این بخش تخصیص مییافت تا همه کارخانجات تولیدکننده فرآوردههای زیتون حمایت شوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به زیتون بدون هیچ برنامهای بهمعنای آن است که تولید در اولویت نیست و به بهانه مصرفکننده تنها از واردکننده حمایت میشود.

رئیس انجمن زیتون گلستان با بیان اینکه با تصویب ارز 4 هزار و 200 تومانی به فرآوردههای زیتون چیزی عاید باغدار نمی‌شود و درآمد باغدار به نصف میرسد، بیان کرد: چرا واردکننده تا این میزان باید مورد حمایت باشد و تخلفات آن نادیده گرفته شود در حالی که کارخانجات داخلی با اشتباهات جزیی مورد مواخذه قرار میگیرند.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری دیده بان، تاریخ انتشار: 26مهر 97، کدمطلب:52544 ،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
وقتی تولید ملی یک محصول رو با قیمت بالا داریم مجبور به واردات میشن تا قیمت رو کنترل کنن و این به تولیدات خودمون کمی ضربه میزنه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین