پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
بازی‌های ورزشی پاراآسیایی اندونزی مدتی پیش برگزار شد و کاروان کشورمان با درخشش ورزشکارانش موفق شد رشد چشمگیری را به ثبت برساند و برای اولین بار در جایگاه سوم این مسابقات قرارگیرد. درحالی‌که چند ماه قبل از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی مسوولان وزارت ورزش میزان پاداش مدال‌آوران ورزش ایران در این دو رویداد را مشخص کردند، به‌خاطر افزایش قیمت سکه وزارتخانه با مشکلاتی مواجه شده است.

شعار سال: این درحالی است که در طول سال‌های گذشته ورزشکاران معلول چندین بار به عدم تساوی در پاداش‌ها، انتقاداتی را مطرح کردند که در نهایت تصمیم به رعایت تساوی در این خصوص شد. دیروز معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر مشکلات مالی این وزارتخانه میزان پاداش‌ها را مشخص کرد. ژاله فرامرزیان در یک نشست خبری درخصوص اینکه آیا آیین‌نامه‌ پاداش به مدال‌آوران دچاراصلاحات جدیدی می‌شود، پاسخ داد: «اعتبارات همه دستگاه‌ها براساس ریال محاسبه می‌شود. ما هم اعتباراتمان به‌صورت ریالی است؛ ولی با توجه به قولی که به مدال‌آوران بابت اهدای سکه داده بودیم، کارمان کمی سخت شده است؛ چراکه شاهد افزایش چند برابری قیمت طلا در یک سال اخیر بودیم. آیین‌نامه‌ پاداش‌ها برای سال بعد اصلاحاتی را دارد که درحال‌ انجام آن هستیم؛ اما برای مدال‌آوران این دوره از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی براساس قول‌هایی که داده بودیم عمل خواهیم کرد.»

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ورزش درباره مجموع بودجه و سکه‌ای که برای مدال‌آوران به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شده است نیز گفت: «امروز از داورزنی خواستم تا تعداد حدودی مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی را به همراه سکه‌هایی که باید به آنها تعلق گیرد به ما بدهد و اعلام کردند که به‌زودی آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما براساس پیش‌بینی‌ها حدود ۲۷ هزار سکه به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا خواهد شد.» فرامرزیان دربخش دیگری ازصحبت‌هایش درخصوص اختصاص ارز ثانویه به ورزش و نیازمبرم دوباشگاه پرسپولیس و استقلال و فدراسیون کشتی به این موضوع گفت: «موضوع ارز درکشور ما به‌دلیل تحولات بین‌المللی دچار چالش‌هایی است که بانک مرکزی در این باره مصوباتی را داشته است.

از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیون یورو ارز به فدراسیون‌ها برای حضور در تورنمنت‌ها و مسابقات پرداخت شده است. درباره باشگاه پرسپولیس نیز تقاضای اولیه را به بانک مرکزی داده‌ایم؛ ولی چون رقم مابه‌التفاوت زیاد می‌شود پس از ایجاد حساب ارزی این پول به پرسپولیس پرداخت خواهد شد. مبلغ پرداختی برای پرسپولیس ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود که همین مبلغ برای استقلال نیز در نظر گرفته شده است. در مورد کشتی هم روز چهارشنبه که تیم‌ملی کشتی می‌خواست به مجارستان اعزام شود از صبح در خدمت بنی تمیم نایب‌رئیس این فدراسیون بودیم و حتی پرداخت آبان ماه فدراسیون کشتی را که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود زودتر واریز کردیم. بانک مرکزی درآن روز شعبه‌اش را تا ساعت ۱۸ باز نگه داشت تا ارز فدراسیون کشتی را پرداخت کند. در نهایت ساعت ۱۸ شعبه فردوسی ۱۰۰ هزار یوروی فدراسیون کشتی را واریز کرد. خوشبختانه سلطانی‌فر با وزیر اقتصاد هماهنگی‌های لازم برای ایجاد حساب ارزی وزارت ورزش را انجام داده است تا بتوانیم ارز ثانویه را به‌صورت منظم و ظرف سه روز و با نرخ ۱۰ هزار تومان واریز کنیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 29 مهر 97، شماره: 3454578


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
امیدواریم در حد همین جایزه نباشه و حمایت ها ادامه دار باشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین