پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی قطعه ای الکترونیکی شدند که امکان کسب اطلاعات مفیدی از جمله توصیف کیفیت رانندگی، ایمنی و وضعیت سلامت خودرو را به صورت آنلاین فراهم می آورد.

شعارسال: کریوت، یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه شتاب‌دهندۀ دانشگاه صنعتی شریف، استارتاپی در زمینه اینترنت اشیاء برای خودروها است. تیم کریوت که متشکل از چهار دانشجو و فارغ التحصیل از رشته‌های فیزیک، مهندسی برق و MBA دانشگاه صنعتی شریف است، حدود یکسال از استقرارش در مجموعه ستاک می‌گذرد. این تیم قطعه‌ای الکترونیکی طراحی کرده که با استفاده از حسگرهای تعبیه شده در آن، می‌توان بسیاری اطلاعات خودرو را به شکل آنی و با استفاده از بستر شبکه مخابرات به سرور ارسال و سپس این داده‌های ارسال شده را با الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تبدیل به اطلاعاتی مفید برای توصیف کیفیت رانندگی، ایمنی و وضعیت سلامت خودرو کرد. داده‌های تحلیل شده ی مذکور می‌توانند مورد استفاده‌های بسیاری قرار گیرند.

بازارهای هدف فعلی در نظر گرفته شده از سوی کریوت شامل بازار صاحبان خودروهای کمتر ایمن یا خودروهای با ارزش قیمتی بالا (بالاخص در شرایط کنونی و با رشد چشم گیر قیمت خودرو که درصد بالایی از خودروها را شامل می‌شوتد)، شرکت های دارای ناوگان حمل ونقل، خودروهای سازمان های دولتی و ارگان‌ها، بیمه هایی که به دنبال خروج از ساختار سنتی و روش‌های هوشمند و منصفانه قیمت‌گذاری هستند و همچینین تمام صاحبان خودروهایی که به سلامت خودروی خود اهمیت می‌دهند، می باشند. اگرچه طبیعتاً دامنۀ اثرگذاری محصولات و خدمات کریوت تنها به موارد فوق محدود نمی شود.

مأموريت کریوت ارائه ی محصولات و خدماتی در جهت حفظ سلامت و ارزش دارایی های مشتریان از طریق تحقیق، توسعه و به کارگیری تکنولوژی به منظور کسب منفعت برای ذی‌نفعان آن یعنی مشتریان، جامعه و سهامدارن می‌باشد.

نگاه تیم کریوت رو به آینده است و امید دارد با تکیه بر قابلیت‌های مدیریتی و مهارت‌های فنی اعضا و همچنین پشتیبانی دانشگاه صنعتی شریف و مجموعه شتاب دهندۀ شریف بتواند به عنوان یک عرضه کننده و توسعه دهندۀ پیشرو در حوزۀ اینترنت اشیاء برای خودروها در منطقه شناخته شود و در حد توان کمکی به اقتصاد و صنعت کشور داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان علمی ایران، تاریخ انتشار: 25مهر1397 ، کدخبر: 41899: www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
اونجا که میگیم اب نمیبینن وگرنه شناگرای خوبی هستن جامعه مهندسین ما چرت نمیگیم


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین