پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۳۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط‌زیست، سلامت غذا در حوزه محصولات سالم وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال چهار استان خوزستان، فارس، اصفهان و زنجان به‌صورت پایلوت برای تولید محصولات ارگانیک و گواهی‌شده انتخاب شده‌اند.

شعار سال: سعید سعادت افزود: سه عامل وجود کشاورزان آگاه و بادانش، حمایت‌های فنی از سوی اتحادیه‌های کشاورزی و ظرفیت‌های مناسب از دلایل انتخاب این چهار استان برای تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده به‌صورت پایلوت است.وی گفت: در سال‌های آینده با تجربه‌اندوزی و افزایش سطح آگاهی کشاورزان، امکان توسعه عمل‌آوری محصولات ارگانیک و گواهی شده در سایر استان‌های کشور فراهم خواهد شد.مشاور وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده در دنیا در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است، افزود: وزارت جهادکشاورزی نیز به این منظور از تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده حمایت می‌کند.

سعادت در ادامه با اشاره به اینکه افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد امنیت غذایی در کشور ایجاب می‌کند در تولید محصولات گواهی‌شده برای مصرف در داخل و صادرات توجه بیشتری صورت گیرد، افزود: امکانات و بسترهای لازم برای تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده در کشور فراهم است. وی گفت: هر چند تولید محصول ارگانیک در فضاهای باز صورت می‌گیرد ولی در محیط‌های گلخانه‌ای که مصرف آب، سموم و کودهای شیمیایی کنترل می‌شود امکان تولید محصولات ارگانیک وجود دارد. سعادت افزود: در سال‌های اخیر مصرف محصولات ارگانیک و گواهی شده در جامعه ما به دلیل تضمین سالم‌بودن آن رو به افزایش است ولی بهای آن به دلیل اینکه از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و تولید در واحد سطح پایین است، ۲ تا سه برابر سایر محصولات است.

مدیرکل دفتر محیط‌زیست، سلامت غذا در حوزه محصولات سالم وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک و گواهی شده باید نظام‌مند بوده ولی وابسته به دولت نباشد، افزود: وابستگی اینگونه تولیدات به دولت و یارانه‌های آن با شکست همراه است، تولید محصولات ارگانیک باید با کشاورزان و اتحادیه‌های صنفی پیش برود ولی حمایت دولت هم لازم است.

سعادت با اشاره به اینکه مصرف تولیدات ارگانیک و گواهی شده نوعی پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها است، افزود: بهترین جای مصرف تولیدات ارگانیک، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و رستوران‌ها است، این شیوه نوعی فرهنگ‌سازی است.

سعادت پیشنهاد تشکیل کارگروه تولیدات محصولات ارگانیک و گواهی‌شده در جهادکشاورزی خوزستان را گامی مهم و ارزشمند به منظور توسعه تولیدات ارگانیک اعلام کرد و افزود: این کارگروه به‌عنوان یک پشتیبان و راهنما برای کشاورزان عمل خواهد کرد.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی کشور نیز گفت: با توجه به چالش‌های بخش اشتغال و آب در کشور توسعه شهرک‌های کشاورزی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و آبزی‌پروری از برنامه‌های دولت است. علی‌اشرف منصوری افزود: براساس فراخوان‌ها در شرایط فعلی ۱۳۰ شهرک کشاورزی در کشور داریم، ضمن اینکه ۳۷۰۰ هکتار از این اراضی و شهرک‌ها به سرمایه گذاران واگذار شده است. وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که عرصه‌های جدیدی در کشور شناسایی کنیم که مشکلات زیست‌محیطی و آب نداشته باشند. مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: در بخش صنعت و کشاورزی هیچ‌فعالیتی به اندازه شهرک‌های گلخانه‌ای در رفع معضل اشتغال موثر نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 30مهر 97، کدمطلب: 3455021، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین