پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه بخش زیادی از پروژه‌های تعریف‌شده در برنامه دوم توسعه تهران همچنان نیمه تمام مانده است، گفت: بخش زیادی از سرمایه شهر تهران در پروژه‌های نیمه تمام معطل مانده که یکی از اولویت‌های برنامه سوم توسعه شهر تهران، تعیین تکلیف و اتمام این پروژه‌هاست.

شعارسال: امیر آریازند، در نشست ماهانه مجمع استانداران جمهوری اسلامی ایران که با موضوع بررسی لایحه پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های تدوین برنامه سوم، مسئله شناسی شهر تهران بود که این موضوع در قالب 17 کارگروه تخصصی با حضور چهره‌های دانشگاهی و گروه‌های ذی‌نفعان در سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسئله‌یابی، توجه ویژه‌ای به فرصت‌های شهر تهران نیز صورت گرفته و بر اساس این فرصت‌ها راهبردهای اصلی تعیین و سپس اهداف برنامه مشخص شده است.

امیر آریازند، اضافه کرد: بعد از تعیین راهبردها و اهداف که با توجه به مسئله‌ها و فرصت‌ها تبیین شدند، راه‌حل‌های نهایی به عنوان سیاست و پروژه‌های اجرایی به عنوان برنامه عملیاتی در برنامه سوم شهر تهران تدوین شد.

قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی برخی کلان‌روندها با قطعیت بالایی در آینده قابل تصور است، ادامه داد: تهران به لحاظ اقلیمی در سال‌های آینده خشک‌تر خواهد بود، به لحاظ اجتماعی با مشارکت بیشتر زنان روبرو می‌شود، به لحاظ سبک زندگی، متنوع‌تر است و از نظر پیش‌بینی‌های اقتصادی نیز با پیچیدگی‌های بیشتری مواجه خواهد بود؛ این‌ها موضوعاتی است که با قطعیت در خصوص آینده تهران می‌توان از آنها نام برد.

وی اضافه کرد: بر اساس این پیش‌بینی‌های با قطعیت بالا و البته لحاظ شرایطی مثل روابط بین‌المللی کشور، چرخش سیاسی متحدان و میزان جذب سرمایه‌گذاری که نسبت به آنها عدم قطعیت وجود دارد، یک آینده‌نگاری از شهر تهران صورت گرفته که برنامه‌ سوم توسعه نیز بر اساس این پیش‌بینی‌ها تدوین شده است.

آریازند، یکی از مشکلات و چالش‌های تهران را موضوع سرمایه‌های معطل مانده شهر در قالب پروژه‌های نیمه تمام دانست و گفت: بخش زیادی از سرمایه شهر تهران در پروژه‌های نیمه تمام معطل مانده که یکی از اولویت‌های برنامه سوم توسعه شهر تهران، تعیین تکلیف و اتمام این پروژه‌هاست؛ البته بخش زیادی از این پروژه‌ها از برنامه دوم باقی مانده که باید تا پایان امسال تمام می‌شدند اما به پایان نرسیده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مهمترین ویژگی برنامه سوم را مشارکت گروه‌های ذی‌نفعان و نخبگان در تدوین آن دانست و گفت: علاوه بر بدنه شهرداری که نقش مهمی در تدوین برنامه داشتند، از نظرات گروه‌های خبره و نخبه در قالب مصاحبه‌های عمیق و نظرات گروه‌های مردمی در قالب نظرسنجی‌ها بهره برده شده است.

آریازند، تاکید کرد: مردم آلودگی‌هوا، ترافیک، نبود انسجام اجتماعی را با ضریب بالایی به عنوان مسائل اصلی شهر مطرح کرده‌اند که در برنامه سوم نیز این اولویت‌ها لحاظ شده است؛ از نظر نخبگان هم مسائلی مثل مالیه ناکارآمد، حکمروایی ناکارآمد شهری و عدم توجه به شهر هوشمند مطرح شد که این مسائل هم مورد توجه بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 1آبان1397 ، کدخبر: 25594: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
استارت زدن پروژه های نیمه تمام به نفع چه فرد یا افرادی است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین