پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
رییس کمیته معماری شورای شهر تهران گفت: جای خالی پلازاهای شهری در لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مشاهده می شود.

شعارسال: علی اعطا با بیان اینکه موضوع توسعه پلازاهای شهر تهران چندان در لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: در سال 96 کمیته معماری و طرح‌های شهری مطالعه و بررسی توسعه میدان‌های پیاده و پلازاهای شهری در دستور کار قرار داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده است توسعه پلازاهای شهری و میدان‌های عمومی پیاده، وارد برنامه پنج ساله سوم شهرداری می شود. گفت: در بازبینی فصول فضایی-کالبدی لایحه برنامه پنج ساله سوم که به مسایل حوزه معماری و شهرسازی می پردازد، توسعه پلازاها در قالب احکام، راهبردها و اقدامات مشخصی در برنامه قرار می‌گیرد.

اعطا با بیان اینکه پلازاهای شهری و میدان‌های پیاده، کیفیت فضاهای عمومی شهر را ارتقاء می‌دهند، افزود: در ماه‌های اخیر جلسات مفصلی در رابطه با توسعه فضاهای همگانی و پلازاهای شهری در کمیته معماری شورای شهر تهران با حضور مسئولین شهرداری برگزار شد و قرار بود اقداماتی توسط برخی واحدها در شهرداری آغاز شود؛ اما علیرغم برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیماتی در این رابطه برخی واحدهای شهرداری موفق نشدند اقدامات قابل قبولی انجام دهند.

وی افزود: شهر تهران نیازمند عرصه‌های پیاده وسیعی است که محل حضور مردم و شرکت در رویدادهای شهری باشد، به گونه‌ای که این عرصه‌ها در مناسبت‌های خاص فرهنگی، هنری، مذهبی و ... و همچنین در جریان زندگی روزمره فعال باشد و شهر را به فضایی سرزنده تبدیل کنند.

اعطا با بیان اینکه آنچه در دستور کار قرار خواهد گرفت، شناسایی عرصه‌های عمومی دارای پتانسیل به منظور تبدیل به پلازای شهری است، ادامه داد: این پلازاها با توجه به جذابیت‌ها و کیفیت بافت و بناهای مجاور، می‌توانند به لحاظ کارکردی متفاوت باشند و همچنین متناسب با مناسبت های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و آیینی، کارکرد متفاوتی به خود بگیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 26مهر1397 ، کدخبر: 14902: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
امیدوارم برنامه هامون خیلی بلند نظرانه تر باید باشه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین