پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۶۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر نصب مجسمه سعدی در خیابان سعدی گفت: بودجه‌ای ۳ میلیارد تومانی برای احیای دروازه دولت در نظر گرفته شده و قرار است پلازای شهری در منطقه دروازه دولت ایجاد شود.

شعارسال: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر نصب مجسمه سعدی در خیابان سعدی گفت: بودجه‌ای ۳ میلیارد تومانی برای احیای دروازه دولت در نظر گرفته شده و قرار است پلازای شهری در منطقه دروازه دولت ایجاد شود.

 محمدجواد حق‌شناس (عضو شورای اسلامی شهر تهران و ری و تجریش) با اشاره به آنکه این روزها در محوطه دروازه دولت شاهد فعالیت دو موزه هستیم، گفت: با توجه به آغاز فعالیت موزه پمپ بنزین در مجاورت موزه عروسک‌ها، به زودی اتفاقات فرهنگی دیگری نیز در دروازه دولت خواهد افتاد.

او ادامه داد: بودجه‌ای خاص در حدود ۳ میلیارد تومان برای این منطقه در نظر گرفته شده و امسال به آن اختصاص می‌یابد. بر اساس طرح تعریف شده یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های تهران که همان دروزاه دولت است احیا و احداث خواهد شد.

به گفته حق‌شناس، کمیسیون فرهنگی سال گذشته این بودجه را پیشنهاد و در نهایت با تصویب شورا روبرو شد. امسال این بودجه اختصاص یافت و آنچه که در دروازه غار و میدان قزوین اتفاق افتاد، در دروازه دولت ساخته خواهد شد. این دروازه نیز یک یکم خواهد بود.

از آنجا که در این منطقه، مترو عبور می‌کند از این رو ساخت دروازه نیازمند انجام هماهنگی با مترو بود. شهرداری منطقه مذاکرات لازم را انجام داد تا مقاوم‌سازی شکل گیرد و این امکان فراهم شود که مسافرانی که با آسانسور از مترو خارج می‌شوند، دقیقا از میان دروازه بیرون بیایند.

او همچنین از تعریف پلازا شهری در منطقه دروزاه دولت خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده با توجه به آنکه این منطقه در تقاطع خیابان سعدی است، بتوانیم مجسمه‌ای از سعدی در این منطقه بگذاریم چراکه مجسمه‌ای از این شاعر در شهر نداریم. از این طریق سعی داریم پیوندی بین دروازه دولت و مجسمه سعدی و خیابان سعدی و موزه‌ها ایجاد کنیم. مجموعه فرهنگی با محوریت استاد سخن سعدی محقق خواهیم کرد. این برنامه روی زیر گذر و در پلازای شهری ایجاد خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:6 تیر 98، کد خبر:778494  www.ilna.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
بر اساس طرح تعریف شده یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های تهران که همان دروزاه دولت است احیا و احداث خواهد شد که البته نیازمند هماهنگی با شهرداری و متروی تهران هستش به نظرم طرح جالب و ایده آلی خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین