پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران از آرام سازی ترافیکی میدان راه آهن در جنوب تهران خبر داد و گفت که رویکرد این میدان تاریخی به عنوان دروازه ورودی پایتخت از پایانه حمل و نقل به پلازا تغییر و میزبان مراسم و آئین های نوروزی است.

شعارسال: مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران از آرام سازی ترافیکی میدان راه آهن در جنوب تهران خبر داد و گفت که رویکرد این میدان تاریخی به عنوان دروازه ورودی پایتخت از پایانه حمل و نقل به پلازا تغییر و میزبان مراسم و آئین های نوروزی است.

«پلازا واژه ای اسپانیایی به معنی میدان است و به آن دسته از فضاهای عمومی اطلاق می‌شود که در دل شهرها قرار دارند و فارغ از ابعاد تجاری، صرفا کارکردی پاتوق‌گونه برای شهروندان دارند

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان زیبا سازی شهر تهران، برزین ضرغامی با بیان اینکه میدان راه آهن به عنوان یکی از میادین اصلی شهر تهران در جنوب پایتخت شناخته می شود، گفت: این میدان علاوه بر اینکه یکی از مبادی اصلی ورودی و خروجی مسافران به پایتخت است، دارای سابقه و ارزش تاریخی نیز به حساب می آید.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی میدان راه آهن افزود: یکی از رویکردهای مدیریت شهری در بهبود کیفی این میدان، توجه ویژه به عابران پیاده و رویکرد انسان محوری در فضاهای شهری است.

ضرغامی با بیان اینکه توجه به ارزش های تاریخی میدان راه آهن برعهده سازمان زیبا سازی است، ادامه داد: طراحی، عملیات اجرایی و ساماندهی میدان راه آهن در دو فاز اجرایی شده است.

وی به تبدیل شدن این محور شهری به پایانه وسایل حمل و نقل عمومی به عنوان مهمترین آسیب عنوان کرد و گفت: هم اکنون تمامی عرصه این میدان تبدیل به ترمینال اتوبوس و تاکسی شده و این مجموعه تنها کارکرد تبادل سفر را دارد.

ضرغامی با بیان اینکه رویکرد کنونی میدان راه آهن باعث افت کیفیت شهری این محور در جنوب پایتخت شده است، یادآور شد: در نخستین گام از اجرای پروژه ساماندهی میدان راه آهن، آرام سازی و انتقال ایستگاه های تاکسی به محل زیر ساختمان راه آهن انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین خط اتوبوس (بی ار تی) ولیعصر در یک پروسه چند ماهه به محدوده بیرونی میدان منتقل و اجرای این کار باعث شد تا حدود 250 اتوبوس از فضای پیرامونی میدان راه آهن خارج شود.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران همچنین با اشاره به ساماندهی خطوط تاکسیرانی و خروج 300 دستگاه تاکسی از محدوده میدان راه آهن گفت: در راستای اصلاح ترافیکی در این میدان با نگاه به کاهش خودرو و افزایش حضور شهروندان، کف سازی این محور نیز اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی میدان راه آهن باعث ایجاد حدود 2 هزار متر مربع فضای آزاد شده است، افزود: این طرح باعث شد تا با توجه به شرایط کیفی قابل ملاحظه میدان و سیاست های کلان شورا و شهرداری پایتخت، میدان راه آهن به عنوان یکی از پلازاهای شهر تهران قابل استفاده شهروندان شود.

به اعتقاد ضرغامی؛ در حال حاضر این مجموعه با افزایش توان جذب بالای اجتماعی به عنوان نخستین پلازای شهری در ایام نوروز پذیرای مسافران پایتخت و شهروندان تهرانی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران ادامه داد: هفته آینده آیین افتتاح پلازای راه آهن برگزار می شود و این مجموعه به عنوان نقطه آغاز نوروزگاه ولیعصر خواهد شد.

وی بیان کرد: پروژه ساماندهی میدان راه آهن در دو فاز از سال 94 شروع و پس از توقف در برهه ای از زمان درسال 97 مجددا سرعت یافت و در آخرین روزهای سال به بهره برداری خواهد رسید.

ضرغامی تاکید کرد: بر اساس برنامه های شهرداری تهران در طرح استقبال از بهار، پلازای راه آهن برنامه های متنوع فرهنگی با موضوع اقوام با همکاری سازمان میراث فرهنگی اجرا می شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار :24 اسفند 97، کد خبر:83244130 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین