پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
محمدزاده گفت:براساس طرح پیشنهادی اتحادیه به شهرداری، در صورت حمایت لازم ظرف دو سال میهمانپذیران منطقه۱۱ را منتقل و نوسازی می کنیم.

شعار سال: محمدزاده گفت:براساس طرح پیشنهادی اتحادیه به شهرداری، در صورت حمایت لازم ظرف دو سال میهمانپذیران منطقه۱۱ را منتقل و نوسازی می کنیم.

شاهرخ محمدزاده با بیان این مطلب گفت: شهرداری اعلام کرده است که مهمانپذیران میدان راه آهن در طرح شهرداری قرار دارند و براین اساس اتحادیه پیشنهاد داده است که در ازای دریافت زمین وتسهیلاتی مثل انشعابات لوله کشی آب وگاز ؛ظرف مدت دو سال با هزینه شخصی ضمن نوسازی این واحدها در راستای ارایه خدمات بهینه و کیفی به مسافران ، شهرداری نیز موفق به انجام طرحهای شهری خود شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ واحدصنفی با جواز تحت پوشش اتحادیه صنف میهمانپذیران استان تهران ادامه داد: در جهت ساماندهی واحدهای غیر مجاز وبا توجه به ماطرات فعالیت این واحدها در جامعه ، مراحل شناسایی ومعرفی واحدهای غیر مجاز به مراجع ذیربط انجام شده است.

اواضافه کرد: برخی ازاین واحدهای غیر مجاز با توجه به برخی از معافیت هایی که وجود دارد اقدام به فعالیت با دریافت مجوز خوابگاه دانشجویی از دیگر مراجع می کنند وتحت پوشش این مجوز به سرویس دهی به همه اقشار می کنند.

محمدزاده بابیان اینکه این واحدها تحت پوشش خوابگاه دانشجویی از نظارت هایی تخصصی وبازرسی های اتحادیه به دور هستند، ادامه داد:این واحدها براساس مجوز خود تنها می بایست اقدام به پذیرش دانشجو کنند اما متاسفانه از تمامی اقشار در این خوابگاه ها دیده می شود، ضمنا تن به نظارت ها و بازرسی های اتحادیه در خصوص شرایط دارنده مجوز ،مباشر ودیگر کارکنان نمی دهند که مخاطرات فراوانی را در این ارتباط می توان پیش بینی کرد.

این فعال صنفی با بیان اینکه پروسه دقیق وتخصصی در صدور جواز کسب اعضای تحت پوشش اتحادیه داریم ، از فعالیت اعضا در سه رسته میهمانپذیر ،اقامتگاه و زائرسرا خبر دادوی در خصوص نرخ های اعضای تحت پوشش اتحادیه اظهار داشت: این نرخ ها با پیشنهاد اتحادیه و بررسی واعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعیین می شودوی با انتقاد از عدم افزایش نرخ ها در طول دو سال گذشته علیرغم افزایش تورم وافزایش شدید نرخ ها مثل حقوق کارگر،هزینه های انرژی و اقلام بهداشتی و مصرفی واحدهای تحت پوشش ،افزود: این مشکلات برای فعالیت اعضای این اتحادیه که نقش مهمی در ارایه سرویس وخدمت رسانی به مسافران، کارگران فصلی وافراد شهرستانی که توان پرداخت هزینه اقامت در هتل ها دارا ندارند؛ ایفا می کنند،سختی های بسیاری ایجاد کرده و بسیاری از اعضا از این صنف خارج شده اند.

رئیس اتحادیه میهمانپذیران استان تهران در مورد شرایط در یافت جواز کسب توضیح داد:دارا بودن ۲۵۰تا۳۰۰متر متراژ،دارا بودن حداقل۱۰اتاق و عدم فعالیت در کوچه های کمتراز شش متر وبن بست از شرایط عمومی اعطای مجوز می باشدشاهرخ محمدزاده در توصیه ای به مردم از آن ها خواست در جهت حفظ امنیت ، آسیش وبهداشت از مراجعه واقامت در واحدهای فاقد جواز کسب خودداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر در مجموعه اعضای تحت پوشش اتحادیه افزود: در شرایطی که دولت به طرحهای اشتغالزایی وکارآفرینی تسهیلات مختلفی ارائه می کند ،اصناف که بدون هیچ هزینه ای برای دولت اقدام به اشتغالزایی و کاهش بیکاری در جامعه می کنند دارای انواع مشکلات وسختی ها در سایه نبود حمایت دولت هستند، این میزان نیروی شاغل تحت پوشش اعضای صنف میهمانپذر در تهران را شاید دو کارخانه خودروسازی بزرگ نیز نداشته باشند.

اوادامه داد:در این شرایط سخت اقتصادی علاوه براینکه نبود تسهیلات بانکی ارزان قیمت و تسهیلاتی که در زمینه مصارف انرژی شاهد نیستیم، واحدهای تحت پوشش اتحادیه با شرایط نابسامانی در حوزه مالیات روبرو هستند ؛در حالی که براساس قانون از معافیت ۵۰ درصدی مالیات برخوردار هستند ولی با انواع کاغذ بازی وبروکراسی اداری مبالغ سنگینی به عنوان مالیات از ایشان اخذ می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتلق اصناف ایران، تاریخ انتشار 10 آذر 97، کد مطلب: 35273، www.otaghasnafeiran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین