پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
باوجود گسترش همه جانبه شهر یاسوج توجه به زیرساخت های توسعه شهری امری مهم در آن تلقی شده به گونه ای که نیاز به پارکینگ عمومی و استاندار به شدت احساس می شود.

شعار سال: شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران و مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از دارا بودن برخی از مقوله های زیرساختی و توسعه شهری محروم است، و در این بین نبود پارکینگ عمومی و استاندارد در این شهر بیش از بقیه خود نمایی می کند.

یاسوج از جمله شهرهای ایران است که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، احداث مجتمع های تجاری، مسکونی، خیابانهای جدید، شکل گیری شهرک های مختلف در گوشه و کنار شهر، همه حکایت از توسعه آن در بخش فیزیکی دارد، اما در توسعه صنعتی پیشرفت چندانی حاصل نکرده است.

یکی از از مقوله های توسعه یافتگی شهری وجود پارکینگ های عمومی در سطح شهر به دلیل جلوگیری از ازدحام خودروها در مرکز شهر و بروز ترافیک است که این مقوله در شهر یاسوج رعایت نشده است و روزانه شاهد حجم ترافیک سنگین در ساعات شلوغی شهر هستیم.


نبود پارکینگ طبقاتی، نبود فضای مناسب برای پارک خودرو، نبود پارکینگ در مناطق مختلف شهر، متمرکز بودن مراکز خرید در هسته شهر، متمرکز نبودن خدمات خودرویی، نبود پیاده ‌رو متناسب و حضور دست ‌فروشان در حاشیه پیاده ‌رو را می توان از جمله مشکلات این شهر نام برد .

اگر در ساعت 16 به بعد در سطح شهر یاسوج قدم بزنیم با خودروهایی مواجه می شویم که به دلیل عدم وجود پارکینگ به صورت دوبله و سوبله پارک کرده اند و جلوه زشتی به شهر یاسوج داده اند، باوجود اینکه دوربین های مدار بسته راهنمایی و رانندگی و ماموران این دستگاه اجرایی بر این موضوع نظارت دارند ولی بازم شاهد تجمع خودروها در خیابان های اصلی شهر هستیم.

یکی از پیشنهاداتی که می توان به شورای ترافیک استان و مسوولان شهری ارائه داد، تبدیل ورزشگاه تختی واقع در مرکز شهر به پارکینگ عمومی است که می توان با آسفالت کردن آن حجم زیادی از خودروها را در خود جای داد، البته این موضوع نیز از وعده های مسوولین بوده که هنوز عملی نشده است و بر روی تغییر کاربری این ورزشگاه منسوخ شده اختلاف نظر است، هرچند این ورزشگاه از استاندارهای لازم برای برگزار مسابقات فوتبال برخوردار نیست ولی هنوز از آن استفاده می شود.

در حالی که همه مسئولان شهری یاسوج برای حل این مشکل بارها با یکدیگر جلسه گذاشته اما برخی کاستی ها ازجمله زیرساخت های قدیمی وکافی نبودن بودجه های عمرانی مانع هر گونه اقدام اجرایی در این زمینه شده است .

با تمام مشکلاتی که وجود دارد می توان برای حل این معضلات راهکارهایی مانند تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ایجاد پارکینگ های طبقاتی وتعریض خیابان ها را مدنظر قرار داد. از طرفی با انتقال برخی از مراکز به سایر نقاط شهر که از تردد کمتری برخوردارند می توان برمشکلات فائق آمد چراکه در غیر این صورت در سال های آینده مشکلات غیر قابل حل خواهد شد .

اوج ترافیک در شهر یاسوج را می توان در زمان ورود گردشگران و مسافران به این شهر دانست، البته باید به حجم ترافیک روزانه در سطح شهر بخصوص در خیابان های اصلی آن اشاره کرد که این روزها جز جدایی ناپذیر شهر شده است.

احداث چند مجتمع بزرگ و چند منظوره که دارای پارکینگ طبقاتی بوده در سطح شهر یاسوج چندین سال است که کلید خورده ولی همگی نیمه کاره مانده اند و باری بر معضلات این شهر افزوده است.

اوج ترافیک شدید در مرکز شهر به گونه ای بوده که شدت آن باعث بسته شدن تمامی خیابانهای اصلی و ترافیک چند ساعته در این معابر اصلی شده که بلوار مطهری نیز از این قاعده مثتثنی نیست.


معظل این ترافیک به گونه ای بوده که خیابان های سردار جنگل جنوبی و شمالی با ازیاد بیش از اندازه خودروها مسدود می شود و حتی مجال نفس کشیدن به دیگر خودروها در این مناطق نمی دهد، هرچند که ترافیک ورودی شهر یاسوج نیز جای خود دارد.

یکی از دلایل ترافیک و شلوغی شهر کلینک های درمانی و پزشکی و متمرکز شدن آن ها در یک منطقه خاص است که باعث شده این سردرگمی به وجود بیایید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 2 آبان 97، کد مطلب: 111910،www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین