پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۵۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
رند پال» سناتور ایالت «کنتاکی» در کنگره آمریکا در تجمع انتخاباتی ایالت «مونتانا» ضمن تاکید بر حمایت عربستان سعودی از تروریسم در جهان، بر لزوم شدت عمل واشنگتن در قبال ریاض تاکید کرد.

»شعارسال: رند پال» سناتور ایالت «کنتاکی» در کنگره آمریکا در تجمع انتخاباتی ایالت «مونتانا» ضمن تاکید بر حمایت عربستان سعودی از تروریسم در جهان، بر لزوم شدت عمل واشنگتن در قبال ریاض تاکید کرد.

«رند پال» عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در جریان تجمع انتخاباتی به همراه پسر بزرگ «دونالد ترامپ» برای حمایت از نامزد این حزب در انتخابات سنای آمریکا در ایالت «مونتانا» اظهارات بسیار تندی علیه عربستان سعودی مطرح کرد.

طبق نوشته پایگاه «هیل»، این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در تجمع روز شنبه در مونتانا گفته، واشنگتن دیگر نمی‌تواند رفتارهای بد عربستان سعودی از قبیل حمایت از تروریسم و جنگ یمن را نادیده بگیرد.

وی گفت: «ما باید درباره اینکه هر چیزی که به عربستان سعودی مربوط می‌شود با بی توجهی روبرو می‌شود، فکری بکنیم (برای مثال) آنچه آنها در جنگ یمن انجام می‌دهند و ده‌ها هزار غیرنظامی در آنجا جان خود را از دست می‌دهند

سناتور مردم ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا سپس به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اشاره کرد، حملاتی که ۱۵ تن از مجموع ۱۹ عامل آن تبعه عربستان سعودی بودند.

پال خطاب به حاضران گفت: «آیا کسی خاطرش هست که چه کسانی به ما در ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) حمله کردند؟ آیا کسی چیزی درباره مدارس دینی (ریاض) شنیده است؟ ۲۰۰۰۰ مدرسه در پاکستان تحت تامین مالی سعودی‌ها است که در آنها نفرت از مسیحیان، یهودیان و هندوها در سراسر جهان تدریس می‌شود».

این قانونگذار آمریکایی افزود: «چرا ما در سطح جهان تروریسم داریم؟ (به خاطر اینکه) سعودی‌ها تروریسم را تامین مالی می‌کنند».

وی که پیشتر بارها «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی را مسئول قتل «جمال خاشقچی» خوانده بود، باز هم درباره این پرونده صحبت کرد.

خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی دوم اکتبر(دهم مهرماه) به کنسولگری ریاض در استانبول ترکیه وارد شد و از آن تاریخ دیگر کسی او را زنده ندیده است.

مقام‌های عربستان سعودی با گذشت ۱۷ روز از رسانه‌ای شدن ناپدید شدن خاشقچی اذعان کردند که او در کنسولگری کشته شده و اخیرا هم دادستانی ریاض اعلام کرده که قتل او از پیش برنامه ریزی شده بوده است اما مقام‌های عربستان سعودی ادعا کرده‌اند که محمد بن سلمان، ولی‌عهد این کشور، اطلاع و دخالتی در این ماجرا نداشته است.

سناتور پال در تجمع روز شنبه درباره برخی درخواست‌ها در آمریکا برای تحریم عربستان سعودی به دلیل ماجرای قتل خاشقچی اینطور گفت: «به نظر من تحریم‌ها شبیه به این است که ما وانمود بکنیم که داریم کاری انجام می‌دهیم

وی ادامه داد: «اگر شما ۱۵ آدم‌کش را که ولی‌عهد آنها را (به کنسولگری ریاض در استانبول) فرستاده، تحریم بکنید، شما فقط ۱۵ آدم‌کش را تحریم می‌کنید و آنها (عربستان سعودی) سراغ ۱۵ آدمکش دیگر خواهند رفت. عربستان سعودی چنین اقدامی را وانمود کردن به انجام یک کار [اقدام تنبیهی] تلقی خواهد کرد».

رند پال در یک مصاحبه با پایگاه آمریکایی «هیل» خواستار توقف فروش تسلیحات به ریاض شده بود.

او گفت: «توقف فروش سلاح سبب خواهد شد که آنها از خواب بیدار شوند. حقیقت آن است که اگر قطعات یدکی هواپیماها در اختیارشان قرار نگیرد، نیروی هوایی آنها ظرف دو یا سه ماه زمین‌گیر خواهد شد. عربستان سعودی کارهای بسیار بد زیادی انجام داده است و آنها ۱۰۰ میلیارد دلار برای اسلام رادیکال هزینه کردند».

«دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سخنرانی سناتور پال پشت میکروفون رفت و در حمایت از «مت روسندیل» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات مجلس سنا در ایالت مونتانا صحبت کرد.

پسر «دونالد ترامپ» در اظهارات کوتاهی از این نامزد انتخابات کنگره آمریکا حمایت کرد و هیچ اشاره‌ای به عربستان سعودی نکرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6آبان 1397 ، کدخبر:13970806000348 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
اصلا کلا نمیشه رو کشورهای عربی حساب کرد...


س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
س.ح75
کلا سلسله ال سعود روی خون بنا شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین