پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
مغز انسان دارای شبکه پیچیده ای از اتصالات می باشد که عواملی چون خانواده ، مهد کودک از تولد تا شش سالگی بر کمیت و کیفیت آن ها تاثیر گذار است. اطلاعات فراوانی همواره به این شبکه وارد می شود که در فضایی به نام « ذهن » در حرکت هستند . مهارت استفاده از این فضا « ذهن » ، « هوش » نامیده می شود و به یک چرخه هشت قسمتی شامل چهار هوش پایه و چهار هوش جانبی تقسیم می گردد.

شعار سال: مغز انسان دارای شبکه پیچیده ای از اتصالات می باشد که عواملی چون خانواده ، مهد کودک از تولد تا شش سالگی بر کمیت و کیفیت آن ها تاثیر گذار است. اطلاعات فراوانی همواره به این شبکه وارد می شود که در فضایی به نام « ذهن » در حرکت هستند . مهارت استفاده از این فضا « ذهن » ، « هوش » نامیده می شود. به عبارت دیگر، ذهن توانایی بالقوه ای است که توسط هوش بالفعل می شود. از نظر دیدگاه « هوش متعادل » ذهن ، محل اتصال دو پدیده روح « غیر مادی » و جسم « مادی » است که در نتیجه ی این پیوند رفتارهای درونی و بیرونی آدمی شکل می گیرد. رویکرد « هوش متعادل » فضای ذهن را به یک چرخه هشت قسمتی شامل چهار هوش پایه و چهار هوش جانبی تقسیم می کند.

اولین هوش ، « هوش معنوی » است که منشاء الهام در انسان و روابط ذهن انسان با نظام آفرینش است که به آن « فطرت » نیز می گوییم.

دومین هوش ، هوش جنسی یا غریزه است که مسئول دریافت پیام ها از جسم در رابطه با نیازها است . « هوش هیجانی » منعکس کننده پیام های جسمی گرسنگی ، تشنگی و » و روحی « خشم ، ترس ، شادی و » در ذهن است . چهارمین هوش پایه ، هوش شناختی است که پیام های دریافت شده از هوش هیجانی را با استفاده از تجربیات و آموخته ها بر پایه ارزش ها تحلیل کرده و برای پاسخ فعال می شود.

چهار هوش جانبی نیز عبارت است « هوش خلاق » ، « هوش اقتصادی » ، « هوش جنسی » و « هوش اجتماعی » که هر یک شکل دهنده بخشی از مهارت های پایه در انسان هستند. در رویکرد هوش متعادل تلاش بر این است که تعادل در میان چرخه ی هوش های هشت گانه ایجاد شود که در این بین از ابزاری به نام « بازی » با مختصات مشخص و تعریف شده از منظر این رویکرد استفاده می شود .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نهال اندیشه، تاریخ انتشار 6 آبان 97، کد مطلب: - ، www.nahaleandishe.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین