پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: خام‌فروشی یکی از رویه‌های نادرست در بحث معادن کردستان است که سال‌های سال در این منطقه باب شده است.

شعارسال: سیدمهدی فرشادان شامگاه دوشنبه در سومین جلسه شورای معادن استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه کشاورزی، معادن، آب و منابع طبیعی از ویژگی‌های شاخص استان کردستان است اظهار داشت: معادن یکی از پتانسیل‌های بالقوه خدادادی در کردستان بوده که نیازمند نظارت و دقت اساسی است.

وی با اعلام اینکه وضعیت و پتانسیل خوبی از لحاظ معادن در استان کردستان موجود است، افزود: خام‌فروشی یکی از رویه‌های نادرست در بحث معادن کردستان است که سال‌های سال در این منطقه باب شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه برخی از افراد که در حوزه معادن فعال هستند معادن را ویران کردند، تصریح کرد: این افراد صرفاً برای کسب سود بیشتر، معادن و محیط زیست استان را به تباهی کشاندند.

وی با تأکید بر اینکه در مقوله واگذاری معادن باید دقت نظر بیشتری اعمال شود، ادامه داد: به صرف اینکه افراد مراجعه کنند و خواهان تمدید مجوزهای خود باشند، نباید ملاک عمل قرار گیرد بلکه باید توجه داشت افرادی که صرفاً به دنبال کسب سود شخصی هستند از چرخه فعالیت خارج شوند، چرا که اگر قرار بر تحقق هدفی توسط این افراد بود، مسلماً در دوسال محقق می‌شد.

فرشادان با بیان اینکه بسیاری از معادن استان کردستان در شرایط مشابهی به سر می‌برد، گفت: به جای اینکه پروانه فعالیت افرادی که با اهداف کسب سود شخصی در معادن استان مشغول به فعالیت هستند را تمدید کنیم، باید این افراد را خلع ید کرده و این معادن را به افراد توانمند و ثابت‌ شده واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه معادن و پهنه‌های معدنی مختلفی در استان به نام اشخاص بلوکه شده است اظهار کرد: پروانه بهره‌برداری این اشخاص مرتب تمدید می‌شود و با وجود اینکه پروانه‌های بهره‌برداری بسیاری از آنان مختومه شده است، شاهد هستیم که برای تمدید پروانه‌های فعالیتی آنان تلاش می‌شود که این تلاش پرسش‌برانگیز است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه الزامی به این اقدام وجود ندارد بلکه باید در مقابل در مورد این افراد به جد تصمیم‌گیری شود خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور افراد توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند که خواهان حضور در این بستر هستند را فراهم ساخت.

فرشادان در پایان از اعضای شورای معادن استان درخواست کرد تا با اعمال نظر قاطعانه وجاهت قانونی معادن استان صیانت شود و در راستای تحقق این مهم باید پیشرفت‌های فعالیت معدنی افراد، تاریخ صدور مجوز و مدت فعالیت فعالان در عرصه معادن با حساسیت بیشتری بررسی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8آبان1397 ، کدخبر: 1864894: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین