پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به واردات سالانه ۲۰۰ تن عناصر کمیاب خاکی به کشور، گفت: باید برای سنگ معدن ارزش افزوده ایجاد کنیم.

شعار سال: سورنا ستاری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پایلوت فرآوری و استحصال عناصر کمیاب خاکی و سایر عناصر استراتژیک که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واقع در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار کرد: فرآوری و استحصال عناصر خاکی از خام فروشی معادن جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰۰ تن از این عناصر وارد کشور می‌شود، گفت: قیمت این عناصر کیلویی بیش از ۶۰ دلار است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: با توسعه فرآوری و استحصال عناصر کمیاب خاکی و سایر عناصر استراتژیک ظرفیت تولید بالا می‌رود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند برای مقایسه باید گفت؛ یک تن سنگ آهک را ۶۰ دلار می‌فروشیم در حالی که قیمت هر کیلو عناصر وارداتی ۶۰ دلار است.

ستاری ضمن ابراز خوشحالی از اینکه این تکنولوژی در کشور بومی شده است، گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه صنعتی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 8 بهمن 1398، کدخبر: 956698، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
شرکت های دانش بنیان باید به کمک شرکت های معدنی بیا ن اقتصاد کشور رو بشه بیمه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین