پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقتصاد آذربایجان‌غربی قربانی خام فروشی معادن می‌شود، گفت: ظرفیت معادن در زمینه اشتغال نادیده گرفته شده است.

شعار سال: نادر قاضی پور در خصوص معادن آذربایجان غربی و شرایط حاکم بر آنان، اظهار داشت: امروز معادن استان را باید معادن غریب نامید چرا که هیچ کدام از معادن استان دارای شناسنامه بهره برداری نیستند.

وی، با بیان اینکه آذربایجان غربی کلکسیونی از جدول مندلیف است، عنوان کرد: هنوز بسیاری از معادن استان کشف و یا به مرحله بهره برداری نرسیده اند و دخایر معدنی بسیار زیادی در این استان واقع شده است.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با بیان اینکه معدن تیتان قره آغاج ارومیه ظرفیت بسیاربالایی در راستای بهره برداری و اشتغال زایی است اما متاسفانه سرمایه گذاری های لازم در اینخصوص صورت نمی گیرد.

وی، با اشاره به پتانسیل اشتغال‌زایی معادن، عنوان کرد: بدون شک با توجه به حضور قشرجوان و مسئله بیکاری می توان با استفاده از بخش معادن گام های موثری برداشت چراکه در صورت رساندن معدن تیتان قره آغاج به مرحله برداشت می‌توان شاهد اشتغال پنج هزار نفر بود.

قاضی پور، بیان کرد: اکثریت معدن‌کاران قادر به بهره برداری و فرآوری از معادن خود نبوده و مواد خود را به صورت خام به استان های دیگری جهت فرآوری می فروشند که در صورت ایجاد امکان جهت تسهیل این امر در استان شاهد شکوفایی بیشتر در بخش اقتصادی و صادرات می شویم.

وی، تصریح کرد: تکاب با وجود بهره‌مندی از دو معدن آق دره و زره شوران متاسفانه در اوج محرومیت و مظلومیت واقع شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته معدن آق دره به بخش خصوصی واگذار شده اما مشکلات متعددی دارد و زره شوران نیز با وجود حضور در بخش دولتی قادر به بهره برداری نمی باشد.

وی، در خصوص وضعیت معدن زره شوران تکاب نیز گفت: این معدن قرار بود در سال سه تن طلا تولید کند ولی متاسفانه به دلایل نامشخص و نیز با دخالت افراد معلوم این میزان به یک و نیم تن کاهش پیدا کرده است.

قاضی پور، با اشاره به اینکه معدن سردشت نیازمند سرمایه گذاری کلان جهت بهره برداری است، افزود: دریاچه ارومیه نیز معدن بسیار بزرگ و قابل توجهی است که آذربایجان غربی حتی یک دهم درصد نیز از آن برداشت ندارد و تنها برداشت از سوی آذربایجان شرقی جهت ارسال به شیشه گری مراغه است.

وی، خاطرنشان کرد: نمی‌توان چگونگی فعالیت معادن و درصد رکود یا فعال بودن آن ها را مشخص کرد چراکه حجم بهره وری، ارزش ریالی و نوع مواد قابل تطبیق نیستند اما می توان گفت حال معادن استان مساعد نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری اروم نیوز، تاریخ 20 آبان 97، کد مطلب: 302830: www.uromnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین