پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
وزیر جهادکشاورزی کابینه دوازدهم گفت: قیمت تمام شده محصولات لبنی با توجه به نرخ پایه شیرخام به طور مجدد توسط ستاد تنظیم بازار بررسی و نتیجه آن بزودی اعلام می شود تا به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اجحاف نشود.

شعار سال: «محمود حجتی» روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت افزایش قیمت لبنیات و اقدام های این وزارتخانه و دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها افزود: وزارت جهادکشاورزی متولی تولید و تامین مواد اولیه فرآورده های لبنی است و قیمت گذاری در حوزه وظایف آن نیست.
وی با بیان اینکه به تازگی در صنعت دامداری و عرضه شیرخام افزایش قیمت مجددی رخ نداده است، اظهار داشت: از زمان قیمت گذاری شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار تاکنون (مرداد 97)، به دلیل هزینه های تمام شده تولید در صنعت دامداری هر کیلوگرم شیرخام به طور متوسط با قیمت دو هزار تومان به صنایع و کارخانجات لبنی به فروش می رسد.
وی تصریح کرد: آنچه در بازار سبب افزایش قیمت فرآورده های لبنی شده، هزینه های بسته بندی و مواد اولیه کارخانجات است و از این رو کارشناسان وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده لبنیات را با توجه به قیمت پایه شیرخام در دست بررسی دارند.
ستاد تنظیم بازار مردادماه امسال قیمت مصوب هر کیلوگرم شیرخام را 1570 تومان تعیین کرد اما این نرخ از سوی دامداران و صنایع لبنی رعایت نمی شود.

**
اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دیر شده است
وزیر جهاد کشاورزی درباره تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به دلیل مشکلات شورای اقتصاد و دبیرخانه آن است؛ با مکاتباتی که با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری داشته ام، وی دستور تعیین تکلیف سریع این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه داده است تا این مهم هرچه سریعتر در شورای اقتصاد تصویب شود.
حجتی براین باور است که نه تنها اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی دیر شده بلکه باید این مهم قبل از فصل کشت اعلام می شد.

**
تحریم های 13 آبان، مشکلی در تامین مایحتاج کشور ایجاد نمی کند
وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این سوال که پیام 13 آبان سال 57 برای سال 97 چیست، گفت: دشمنی و خصومتی که رژیم آمریکا با ملت ایران داشته دیرینه است و هنوز بر این خصومت پافشاری می کند به طوری که در 13 آبان ماه جاری مرحله دوم تحریم های ظالمانه خود علیه ملت ایران را اعمال خواهد کرد.
وی اظهار داشت: البته در طول چهار دهه گذشته آمریکا هر جبهه ای که علیه ملت ایران تشکیل داد، با شکست مواجه شد و امروز هم امیدواریم این نیز یک شکست دیگر به دنبال شکست های قبلی رژیم آمریکا باشد.
حجتی گفت: با تمهیدات پیش بینی شده و ظرفیت های خوبی که در کشور ما وجود دارد، در بخش تامین مایحتاج مشکلی نداریم.
وی افزود: علاوه بر اینکه بخش عمده نیازها در داخل کشور تامین می شود، بلکه راهکارهای چگونه تامین مایحتاج را داریم تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم به موقع برطرف کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 9 آبان 97، کد مطلب: 83084359:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین