پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
صدا و سیما با ۱۳ برنامه آموزشی و مشاوره برای کنکور و پخش هر روز آنها به مدت پخش میانگین یک ساعت، بخش زیادی از مافیای کنکور را با درآمد ماهیانه چند صد میلیاردی در دست دارد.
شعارسال: صدا و سیما شبکه آموزش را با شعار «عدالت آموزشی» راه انداخت؛ اما این عدالت حالا تبدیل به فرصتی برای موسسات کنکور و تبلیغات آنها شده تا درآمدزایی عجیب و غریبی را برای صدا و سیما رقم بزند. تبلیغاتی که درآمدش به مزاج صدا و سیما خوش آمده و بقیه شبکه‌ها را هم درگیر کرده است؛ دو، سه، چهار، پنج، استانی و .. . این آموزش‌ها و مشاوره‌ها شامل حدودا ۱۳ برنامه (۱۲ برنامه در سیما و یک برنامه رادیویی) است که هر روز یا به‌جز جمعه‌ها یا روزهای فرد پخش می‌شود و به‌صورت میانگین ۲۵۲ برنامه در ماه مربوط به برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی کنکوری است. اگر میانگین زمان پخش این برنامه‌ها را هم یک ساعت در نظر بگیریم، ۲۵۲ ساعت در صدا و سیما صرف تبلیغات مربوط به موسسات کنکوری می‌شود. البته این تعداد جدا از تبلیغ‌های مستقیم موسسات کنکوری است که مافیای اصلی را دارند.

طبق تعرفه‌های مشخص‌شده صدا و سیما برای برنامه‌های تبلیغاتی کنکور، جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ساعت، دو میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ماه، ۵۷۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این در حالی است که تکرار این برنامه‌های نیز شامل تعرفه می‌شود و هزینه جداگانه‌ای برای آن محاسبه می‌شود. در واقع برنامه‌های آموزشی صدا و سیما برای کنکور و مشاوره‌های کنکوری ماهانه به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که این درآمد کلان، جدا از آگهی‌های تبلیغاتی برای کنکور است. ضمن اینکه در بسیاری از این برنامه‌های آموزشی، از افرادی برای آموزش استفاده می‌شود که عموما سواد و تحصیلات مرتبط و قابل قبولی ندارند و باعث گمراه‌شدن کنکوری‌ها می‌شوند. در واقع کنکور بیش از آنکه مشخص‌کننده آینده یک نوجوان باشد، تبدیل به مافیایی شده که هرکس به‌دنبال منفعتی در آن می‌گردد و صدا و سیما هم بخش بزرگی از آن است.

برنامه‌های تبلیغاتی برای کنکور در صدا و سیما

برنامه

توضیح

زمان برنامه

شبکه

کارنامه ۲۰

آماده‌سازی دانش‌آموزان برای کنکور سراسری

هر روز

آموزش

فرصت برابر

آموزش‌های رسمی، با آیتم‌ الگوهای آموزشی، مهارت‌ها، زنگ خبر و ... برای تمامی مقاطع تحصیلی

هر شب

آموزش

مسیر برتر

آمادگی جهت حضور در آزمون؛

مبتنی بر آموزش ترفندهای تست‌زنی و طرح مباحث مشاوره‌ای

هر روز به‌جز جمعه‌ها

آموزش

زنگ هفت

تدریس و مشاوره کنکور

روزهای فرد

آموزش

یادگیری برتر

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه‌های استانی

اوج یادگیری

تدریس و مشاوره کنکور

هر روز

شبکه دو

گزینه دو

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه دو

آینده موفق

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا چهارشنبه

شبکه پنج

یادگیری آسان

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه چهار

مسیر موفقیت

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه سه

گزینه جوان

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه سه

گزینه ۴

تدریس و مشاوره کنکور

شنبه تا پنج‌شنبه

شبکه چهار

کنکور جوان

روش‌های صحیح مطالعه، برنامه‌ریزی صحیح تحصیلی، تست‌زنی و آمادگی برای کنکور

هر شب

رادیو جوان

تعرفه تبلیغات صدا و سیما برای برنامه‌های آموزشی کنکور

شبکه

برنامه

تعداد برنامه

تعرفه حدودیهر برنامه (میانگین)/ هر ثانیه/ تومان

تعرفه حدودی یک‌ساعت/ تومان

شبکه دو

اوج یادگیری/ گزینه دو

۲

۱۲۰ هزار و ۵۰۰

۴۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار

شبکه سه

مسیر موفقیت/ گزینه جوان

۲

۱۵۲ هزار و ۵۰۰

۵۴۹ میلیون

شبکه چهار

یادگیری آسان/ گزینه ۴

۲

۵ هزار

۱۸ میلیون

شبکه پنج

آینده موفق

۱

۴۴ هزار و ۵۰۰

۱۶۰ میلیون و ۲۰۰ هزار

شبکه استانی

یادگیری برتر

۱

۱۳ هزار و ۵۰۰

۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار

شبکه آموزش

کارنامه ۲۰/ فرصت برابر/ مسیر برتر/ زنگ هفت

۴

۵ هزار

۱۸ میلیون

رادیو جوان

کنکور جوان

۱

۱۵۴ هزار و ۵۰۰

۵۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار

جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ساعت: دو میلیارد و ۲۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

جمع کل ۱۳ برنامه در یک‌ماه: ۵۷۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

**

پیگیری‌های «خبرآنلاین» برای تعرفه‌ آگهی‌های تبلیغاتی موسسات کنکور بی‌نتیجه ماند و به رقم دقیقی نرسید؛ زیرا مشخص نیست هر موسسه کنکور چه میزان تبلیغات در ماه دارد و تعرفه‌ها هم بسیار متفاوت است (قبل از برنامه، میان برنامه، بعد از برنامه). همچنین برخی برنامه‌ها هستند که تعرفه آگهی‌های تبلیغاتی قبل و میان آن برنامه‌ها گران‌تر است. علاوه بر این در روزها و مراسم‌های خاصی، تعرفه‌ها تغییر می‌کند و گران‌تر می‌شود. بنابراین میزان تعرفه‌ها شفاف نیست؛ با این حال گفته می‌شود در سال گذشته یک مؤسسه آموزشی برای پخش آگهی‌های بازرگانی رقم ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است تا تبلیغ کلاس‌های کنکور این آموزشگاه از تلویزیون پخش شود. گردش مالی مؤسسات کنکور هم که گفته می‌شود از رقم ۸ هزار میلیارد تومان عبور کرده و استقبال صدا و سیما برای این تبلیغات، بنگاهی راه انداخته که خیلی مستقیم می‌گوید اگر پول داشته باشید می‌توانید از سد کنکور عبور کنید! در این بین هم مناظره‌هایی ساختگی درباره حذف کنکور پخش می‌شود که بیشتر به ابزاری برای ردگم‌کنی درآمدزایی کلان صدا و سیما از موسسات کنکور، تبدیل شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 12 آبان 1397 ، کدخبر: 821681 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین