پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
احسان قاضی زاده هاشمی درباره چگونگی نظارت بر درآمد سازمان صداوسیما از آگهی‌های بازرگانی توضیح داد و تاکید کرد که در پایان سال مالی سازمان بررسی‎ها را انجام می‌دهند.
شعار سال :  احسان قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما در گفت‌وگویی که با خبرآنلاین داشته است، درباره حجم عظیم حضور اسپانسر در تلویزیون و چگونگی نظارت بر درآمدهایی که صداوسیما از این طریق داشته است، توضیح داد.
او درباره اینکه چگونه بر درآمدهای صداوسیما از طریق آگهی‌های بازرگانی و اسپانسرها نظارت و رسیدگی می‌شود، گفت: «اعتباری که صداوسیما در سال ۹۷ داشته است، سه هزار و صد میلیارد تومان است که در بودجه آمده است. هزار و سیصد میلیارد از آن، اعتباری است که دولت و سازمان برنامه می‌گذارد. هزار و هشتصد میلیارد آن از محل درآمد مربوط به آگهی‌های بازرگانی صدا و سیماست. ما راجع به این که این درآمدها محقق شده یا نه، کمیته‌ای تشکیل دادیم تا گزارش‌گیری کنیم. باید ببینیم این هزار و هشتصد میلیاردش که در بودجه پیش بینی شده است، محقق شده است یا خیر؟ یا اینکه چقدر افزایش درآمد در محل درآمد آگهی‌ها داشته‌اند.»
قاضی‌زاده‌هاشمی درباره فعالیت گسترده کدهای دستوری در شبکه‌های مختلف سیما و درآمدهایی که کسب می کنند، بیان کرد: «نکته‌ای دیگر در مورد آگهی‌های بازرگانی این است که آیا تمامی این درآمدها صرفا به خرانه کشور واریز می‌شود یا با مشارکت‌های میان برنامه‌ای می‌آیند و ثبت نمی‌شوند. ما درآمد شرکت‌های واسط را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما از بازرگانی صدا و سیما هم راجع به این موضوع پیگیری کرده‌ایم. البته ما راجع به بازرگانی و این شکل گرفتن پول پیامکی از مردم بحث داریم. تاکید داریم این کارها که جنبه پرداخت‌های پول این چنینی از سوی مردم دارد، قطعا در بلند مدت به اعتماد مردم آسیب جدی می‌زند. متاسفانه یک مقدار هم این سبک برنامه‌سازی رو به گسترش است.»
او افزود: «حتی من شنیدم در سایر حوزه‌ها قرار است مسابقات دیگر این چنینی برگزار شود. ما این شکل برنامه‌سازی را از لحاظ فرهنگی هم مفید نمی‌دانیم. ما این شفافیت و گزارش‌گیری مالی را همزمان با دو سه مرجع باید تقاطع‌گیری کنیم. یعنی یک مرجع ورودی‌مان که بازرگانی صدا و سیما است و یکی هم از طریق وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور است و بعد این را می‌توانیم به یک جمع‌بندی فنی و کارشناسی برسانیم. ما در ابتدای سال آینده، زمانی که سال مالی‌شان به پایان برسد این کار را انجام می دهیم.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنلاین، تاریخ انتشار: 21 اسفند1307، کدخبر : 1240015،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
یه مصاحبه کرده سرفراز رئیس سابق صدا و سیما کل فساد صدا و سیما رو ترکونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین