پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
در شبکه ۳ به یک استار سینمایی برای هر برنامه، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت چند برابر به جیب می‌زنند.وحید یامین‌پور مجری تلویزیون در توییتر خود روایت تلخی از وضعیت صداوسیما را با عنوان "تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟" نقل کرده است: احتمالا شما هم هر شبکه‌ای میزنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و...

شعار سال: نیازی نیست خیلی به خودتان زحمت بدهید تا متوجه بشوید که اسپانسرها همه‌جای رسانه ملی را اشغال کرده‌اند. صداوسیمایی که روزی قرار بود دانشگاه باشد حالا به محلی برای تبلیغات و درامدزایی تبدیل شده است. اینکه چرا این اتفاق افتاده نیاز به پژوهش‌های علمی و آسیب‌شناسی ۴۰ سال گذشته رسانه ملی دارد اما نقد از درون هم مسئله‌ای است که باید جدی گرفته شود.

وحید یامین‌پور مجری تلویزیون در توییتر خود روایت تلخی از وضعیت صداوسیما را با عنوان "تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟" نقل کرده است:

احتمالا شما هم هر شبکه‌ای میزنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و...

این آنها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند. آنها دستمزدهای ساخت در رسانه را بحرانی کرده‌اند. به طور مثال در شبکه ۳ به یک استار سینمایی برای هر برنامه، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت چند برابر به جیب می‌زنند.

هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.

اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسرها چقدر دامان مدیران و برنامه‌سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست‌اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی‌شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند.

بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل شده‌اند. فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض تلویزیون در آینده نزدیک.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین تاریخ انتشار 30آذر97، کدخبر: 1214772، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
یادش بخیر قبلا دو تا کانال تلویزیونی داشتیم که با محدودیت زمانی که داشت پر از برنامه های علمی و آموزشی بود حالا چی....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین