پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرص‌های ضدافسردگی، خواب‌آور، مسکن و داروهای تخصصی روانپزشکی جزو دارو های پر مصرف نبوده است و تنها استامینوفن و ایبو پروفن به عنوان دارو مسکن و پرطرفدار در رتبه ۹-۱۰ این لیست دارو های پر مصرف قرار داشتند.

شعارسال: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرص‌های ضدافسردگی، خواب‌آور، مسکن و داروهای تخصصی روانپزشکی جزو دارو های پر مصرف نبوده است و تنها استامینوفن و ایبو پروفن به عنوان دارو مسکن و پرطرفدار در رتبه ۹-۱۰ این لیست دارو های پر مصرف قرار داشتند.

بهروز بنیادی،  در خصوص افزایش مصرف دارو‌های مسکن و ضد افسردگی و خواب‌آور در کشور گفت: طبق گزارش‌هایی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و افزایش اضطراب و افسردگی در جامعه داده می‌شود بیش از 25 درصد افراد جامعه به نوعی با این مسئله درگیر هستند. بسیاری از این افراد نیاز دارند به روانپزشک و روانشناس مراجعه و مسیر درمان خودشان را طی کنند، همچنین برخی از بیماری ها زمینه ساز بیماری‌های روحی و روانی است.

قرص‌های ضد افسردگی،خواب‌آور، مسکن جزو دارو های پر مصرف کشور نیستند

نماینده مردم کاشمر،بردسکن،خلیل آباد در مجلس دهم با اشاره به افزایش مصرف داور‌های ضد افسردگی، مسکن و خواب اور تاکید کرد: متاسفانه این دارو‌ها اکثراً خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می‌شود. اما طبق آماری اخیر سازمان غذا و دارو از پرمصرف ترین دارو‌های کشور، قرص‌های ضد افسردگی،خواب‌آور، مسکن و داروهای تخصصی روانپزشکی جزو دارو های پر مصرف نبوده است و تنها استامینوفن و ایبو پروفن به عنوان دارو مسکن و پرطرفدار در رتبه 9-10 این لیست قرار داشتند.

شیوع مصرف خودسرانه داروهای مسکن و ضد افسردگی در میان جوان ها

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اما متاسفانه بسیاری از جوان‌ها خودسر و بدون مراجعه به پزشک از این دارو ها استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که باید به نسل جوان توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانند در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی با صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و به سمت این نوع دارو‌ها گرایش پیدا نکنند.

متاسفانه بسیاری از جوان‌ها خودسر و بدون مراجعه به پزشک از این دارو ها استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که باید به نسل جوان توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانند در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی با صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و به سمت این نوع دارو‌ها گرایش پیدا نکنند

داروخانه‌ها از فروش بدون نسخه داروی ضد افسردگی و خواب اور جلوگیری کنند

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مصرف خودسرانه و بدون نسخه پزشک باید مدیریت و نظارت بیشتری بر روی فروش‌های بدون نسخه دارو خانه داشته باشیم. این مسئله بسیار فراگیر و گسترده بوده و باید پزشکان داروخانه و داروسازان نقش آفرینی بیشتری داشته باشند. این داروها در صورت مصرف خودسرانه اعتیاد آور بوده و عوارض جانبی بسیاری در پی خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار: 12آبان 1397 ، کدخبر:638670 ، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
من خودم دانشجو هستم و در خوابگاه دانشجویی زندگی میکنم صد درصد این مطلب فوق رو تایید میکنم و روز به روز افزایشش رو به چشم خودم شاهدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین