پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور در واکنش به پخش یک کلیپ با موضوع سیب زمینی های سرطان زا گفت: اقدام صدا و سیمای یکی از مراکز استان ها در سال حمایت از کالای ایرانی در تهیه کلیپی مبنی بر آلوده بودن و درصد بالای نیترات موجود در محصولات کشاورزی و انتشار آن در سطح فضای مجازی کشور اقدامی غیراساسی و غیرسازنده بود.

شعارسال: مسعود اسدی گفت: در حالی که کشاورزان سراسر ایران با سختی و مرارت در حال تولید محصولات کشاورزی هستند متاسفانه در چند روز اخیر کلیپی که توسط صدا و سیمای یکی از استان ها تهیه شده بود بطور گسترده در فضای مجازی پخش شد که در آن اثبات می شد که درصد نیترات و مواد شیمیایی موجود در محصولات کشاورزیِ یکی از استان ها بشدت بالا می باشد.

وی تاکید کرد: اینجانب ضمن محکوم نمودن این اقدام به مسئولین رسانه ملی و شخص علی عسکری رییس این سازمان تذکر می دهم نظارت بیشتری روی اقدامات همکاران خود داشته باشند.

وی افزود: برداشت یک یا چند نمونه از یک شهرستان و تعمیم دادن آن به کشاورزان سراسر کشور جدا از ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم و مصرف کنندگان باعث توهین و تکدر خاطر جامعه کشاورزی کشور می شود.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز کشور گفت: بنده به هیچ وجه ادعا ندارم که همه محصولات کشاورزی ایران مطابق با استانداردهای بین المللی می باشند ولی سوال اینجاست رسانه ملی بجای بررسی علل و ریشه های چنین اقداماتی که چرا یک کشاورز احتمالا مجبور می شود کود شیمیایی بیشتر از حد مجاز استفاده نماید و تلاش برای پیگیری و رفع این مسائل، متاسفانه یک روز گوجه ی کشاورزان را خطرناک و روز دیگر پیاز و سیب زمینیِ آنها را مشکل دار اعلام می کند در حالی که از رسانه ملی انتظار می رود در سال حمایت از کالای ایرانی بطور تخصصی بر حل مشکلات جامعه کشاورزان تکیه نماید.

اسدی افزود: شاید بهتر باشد رییس رسانه ملی از ابزار صدا و سیما برای اعمال فشار بر شورای اقتصاد جهت وادار نمودنشان به اجرای نص صریح قانون و تعیین و ابلاغ قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی که دو سال پیاپی بطور فاحش نقض می شود استفاده نماید.

وی در ادامه با طرح این موضوع که از قدیم گفته اند مال بد بیخ ریش صاحبش گفت: اگر محصولات کشاورزی ایران غیراستاندارد و غیرسالم است چرا صادرات آن را ممنوع می کنید. کشاورزانِ سیب زمینی و گوجه کار که سالها دچار ضرر می شدند در اولین سال که با قیمت مناسب در سالجاری روبرو شدند بر خلاف انصاف و حق برای اینکه قیمت در بازار پایین بیاید، دولت صادرات این محصولات را ممنوع کرد و دیواری کوتاه تر از کشاورز پیدا نکرد. لذا تقاضا داریم اگر چنین است اجازه دهید محصولاتمان را به خارج از کشور صادر کنیم شما هم از هر کجا که خواستید محصول سالم وارد نمایید.

وی در پایان گفت: این گونه اقدامات و رفتارها از سوی برخی وزارتخانه ها و سازمان هایی نظیر صدا و سیما باعث دلسردی و ایجاد شکاف بین جامعه کشاورزان و حاکمیت می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگری فودز، تاریخ انتشار:13آبان1397 ، کدخبر: - : www.agrifoods.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
چرا از بیان واقعیت ها می ترسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین