پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۱۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه را اعلام کرد.

شعارسال: بر اساس مصوبه نهصد و بیست و ششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که در دهم اسفند ماه 94 برگزار شد، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه به تأیید رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است.

در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه در رشته‌های علوم‌تجربی، ریاضی- فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از شاخه نظری و دروس عمومی شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تصویب شده است.

بر این اساس آموزش و پرورش موظف است بر اساس مبانی، اهداف، شاخص‌ها و اصول تعلیم و تربیت اسلامی و رعایت موارد زیر، زمینه‌های لازم برای کسب شایستگی‌های پایه و رشد و بالندگی دانش‌آموزان را فراهم آورد.

1.عناوین رشته‌های تحصیلی و جداول دروس شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، حسب مورد به تصویب کمیسیون برنامه‌ درسی و تربیتی و کمیته برنامه‌های درسی شاخه کاردانش خواهد رسید.

2.عناوین کتاب‌های درسی مطابق عناوین جداول دروس مصوب خواهد بود و در صورت نیاز، تغییر عنوان کتاب درسی، به تصویب کمیسیون برنامه درسی و تربیتی خواهد رسید.

3.تدوین سرفصل ها و محتوای کتاب‌های درسی باید در چارچوب مفاد برنامه درسی ملی و متناسب با ویژگی‌های سنی، جنسیتی و علاقمندی دانش‌آموزان، تحولات محیطی و اقتضائات آن و زمان اختصاص یافته به هر درس و با بهره مندی از یافته های معتبر علمی و پژوهشی انجام شود.

جدول مواد درسی ساعات تدریس هفتگی دوره دوم متوسطه را می‌توانید از اینجا  دانلود کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1395، کدخبر: 13950218001173: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین