پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۷۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۳
داستان ارائه مجوز های خاص مسئولین ذیصلاح وزارت صمت به یک شرکت خاص که خودرا نماینده رسمی bmw در ایران میداند گویا قرار نیست به پایان برسد.

شعارسال: کمتر از یکسال پیش بود که شرکتی با عنوان تسلا موتور قشم مدعی نمایندگی محصولات کمپانی bmw در ایران شد و با رو کردن مجوز خاص از سوی مسوولین ذیصلاح وزارت سمت همه را شوکه کرد.

مجوزی که تاریخ اعتبار آن فقط سه ماه بود و پس از نمایش این مجوز معلوم شد ابهامات در مورد این شرکت خاص کم نیست. بر همین اساس رسانه های خبری پیگیر موضوع اخذ نمایندگی این شرکت از کمپانی bmw شدند که این کمپانی در نامه ای صراحتا اعلام کرد هیچ نمایندگی در ایران ندارد،ودرادامه مشخص شد شرکت تسلا موتور قشم نمایندگی خود را از یک مرکز خدمات پس از فروش BMW در یکی از دهکده های آلمان اخذ نموده است، اما دیری نگذشت که اتاق بازرگانی و سفارت ایران در آلمان این ادعا تسلا موتور را رد کردند وطی نامه ای این موضوع را به وزارت صمت اعلام نمودند . اما تسلا موتورقشم با برگزاری یک نشست خبری رسما اعلام نمود نمایندگی خودروهای برقی کمپانی bmw است و همین موضوع شبه دیگری را برای اصحاب رسانه قم زد، آیا کمپانی بزرگی چون bmw نمایندگی خودروهای برقی خود را به کشوری می دهد که زیرساخت جایگاه های شارژ برقی را ندارد و چگونه تسلا موتور را با وجود نامه ترامپ به کمپانی bmw مبنی بر عدم همکاری با ایران به عنوان نمایند خود برگزیده است؟ .

اما پس از حدود ده ماه از این ماجرا ودر سکوت خبری به ناگاه یکباره مجوز خاص دیگری به این شرکت داده می شود وان هم یک مجوز چهار ساله تا سال ۱۴۰۱ برای فروش وخدمات پس از فروش کلیه خودروهای BMW شامل خودروهای بنزینی، هیبریدی و برقی است.

حالا جای سوال اینجاست که اگر مسئولین ذیصلاح تا این حد از وارد کنندگان در زمان بسته بودن سامانه ثبت سفارش وممنوعیت واردات حمایت میکنند ومجوزات خاص میدهند چرا بسیاری از شرکتهای دیگر پشت درب مانده اند. وایا مسئولین ذیصلاح خبر از عدم همکاری کمپانی bmw با ایران را ندارند و یا نامه سفیر ایران در آلمان را نادیده گرفته اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خودروپلاس، تاریخ انتشار: 15آبان1397 ، کدخبر: ۲۳۶۵۳: www.khodropluss.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین