پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۷۴۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو در واکنش به مسئله آزادسازی قیمت خودرو گفت: این اقدام مسلما قیمت‌ها را تعدیل و حضور دلالان این بازار را کم رنگ خواهد کرد.این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره تاثیر این اقدام بر قیمت و بازار خودرو بیان کرد: به طور حتم تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای تنظیم بازار، منجر به افزایش قیمت خودروساز‌ها و کاهش قیمت مصرف کننده و تنظیم بازار خواهد شد.

شعار سال: محمدرضا نجفی منش با بیان این که در گذشته تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت انجام می‌شد توضیح داد: در حال حاضر این وظیفه به سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای تنظیم بازار سپرده شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره تاثیر این اقدام بر قیمت و بازار خودرو بیان کرد: به طور حتم تعیین قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای تنظیم بازار، منجر به افزایش قیمت خودروساز‌ها و کاهش قیمت مصرف کننده و تنظیم بازار خواهد شد.

نجفی منش افزود: اگر چه قیمت خودرو از کارخانه افزایش می‌یابد، اما از طرف دیگر با از بین رفتن دلال و واسطه از این بازار شاهد افزایش قیمت در فاصله بین کارخانه تا بازار نخواهیم بود و این به نفع مصرف کننده نهایی است.

وی با بیان این که خودروسازان از ابتدای سال تاکنون حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شده‌اند، افزود: خودروسازان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و عدم تامین قطعه و عدم افزایش قیمت توسط کارخانه ضرر بسیاری را تاکنون متحمل شده‌اند.

این فعال بازار خودرو ادامه داد: البته با افزایش قیمت خودروسازان، تنها قسمتی از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود و سایر موانع از جمله نبود قطعه و گرانی مواد اولیه همچنان پابرجا است.

نجفی منش در پاسخ به این سوال که "پیش‌بینی شما افزایش ۶۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو توسط خودروسازان است، آیا این حد از افزایش منطقی است؟ " گفت: در حال حاضر مشتریان افزایش قیمت بیشتری را متحمل شده‌اند نمونه آن هم افزایش قیمت پراید تا ۴۰ میلیون تومان است.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو در پایان گفت: به طور حتم این اقدام هم به نفع خودروساز و هم مصرف کننده است و به تبع در آینده شاهد آرامش بازار نیز خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 11 آبان 97، کدمطلب: 6718112، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
چقدر راحت از افزایش قیمت حرف میزنه! البته خودش که پولداره به فکر مردم که نیست به فکر جیبشه.
سرمایه مردم رو فدای جیب خودشون میکنن
كارشناس
United States
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
من با پولي كه خودرو ثبت نام كرده بودم ميتونستم سكه هم ثبت نام كنم
حالا با افزايش قيمت خودرو توان پرداخت مابه التفاوت رو كه ندارم هيچ ارزش پولمم كم شده و كاري باهاش نميتونم بكنم
كجاش به نفع مصرف كننده ست؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین