پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۷۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
اقشار مختلف مردم تهران همراه و همگام با دانش آموزان از صبح امروز (یکشنبه) در راهپیمایی 13 آبان در خیابان طالقانی پایتخت مقابل لانه جاسوسی آمریکا شرکت کردند و صحنه های انسجام، وحدت و تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و ر هبری را به نمایش گذاشتند.توزیع پرچم، پلاکارد و پیشانی بندهایی که روی آنها شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده در مسیر راهپیمایی در حال انجام است و در دست تک تک افراد حاضر در این مراسم به چشم می خورد.

شعار سال: اقشار مختلف پیر و جوان، زن و مرد، دانش آموز و دانشجو در طول خیابان طالقانی با در دست داشتن پرچم های رنگی که روی آنها نوشته بود «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» نمایش امروز ضداستکباری خود را به تصویر کشیدند.

در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی 13 آبان همزمان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز روز دانش آموز نامگذاری شده است.

شهادت شماری از دانش‌آموزان تهرانی که 13 آبان سال 1357 در اعتراض به رژیم پهلوی داخل محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند، علت نامگذاری روز دانش آموز است.

امروز بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان نسل چهارم انقلاب در جریان راهپیمایی امروز در کنار بزرگترها در این راهپیمایی حاضر شدند و شعار می دهند «ما پای این انقلاب ایستاده ایم و تا پای جان از این نظام و رهبری دفاع می کنیم».

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی بسیار پررنگ است و هنرمندان بویژه خوانندگان انقلابی نیز هنرنمایی می کنند.

توزیع پرچم، پلاکارد و پیشانی بندهایی که روی آنها شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده در مسیر راهپیمایی در حال انجام است و در دست تک تک افراد حاضر در این مراسم به چشم می خورد.

همچنین پرچم های یا حسین در خیابان طالقانی در دست راهپیمایان به اهتزاز درآمده و توزیع ویژه نامه ها، نشریه ها و مجله های خبری در وصف تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به صورت گسترده نیز از دیگر جلوه های این مراسم است.

در یک اقدام قابل توجه تصاویر دلار و عکس دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا زیر پای راهپیمایان بر روی زمین نصب شده است و راهپیمایان آنها را لگد می کنند.

به همت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ، آموزش و پرورش، فرهنگسراهای شهرداری تهران و سایر نهادهای فرهنگی و هنری غرفه های فرهنگی و هنری در مسیر راهپیمایی ایجاد شده و در حال خدمت رسانی به راهپیمایان هستند.

در برخی غرفه های کنار خیابان طالقانی نمایشگاههای عکس رویدادهای دهه های 50 و 60 به چشم می خورد.

برخی دانش آموزان پرچم 20 متری که روی آن نوشته «ما شکست ناپذیریم» در مسیر راهپیمایی در دست گرفته اند.

نیروهای خدمات رسانی از جمله آتش نشانی، پلیس، اورژانس، شهرداری تهران و هلال احمر در طول مسیر حضور دارند و آماده ارائه خدمات در صورت نیاز هستند.

بسیاری از خبرنگارن داخلی و خارجی نیز در این مراسم حضور دارند و در حال تهیه گزارش هستند.

خیابان طالقانی در قلب پایتخت از دانشگاه تهران شروع می شود و تا خیابان دکتر شریعتی امتداد دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 13 آبان 97، کدمطلب: 83088251، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین