پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
استان کرمانشاه با ۱۶.۴ درصد بیشترین نرخ بیکاری را در تابستان ۱۳۹۷ داشت، البته نرخ بیکاری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته بود.
شعار سال: مرکز آمار نرخ بیکاری تابستان ۱۳۹۷ را ۱۲.۲ درصد اعلام کرده و به عبارتی جمعیت بیکار کشور در تابستان امسال به سه میلیون و ۳۲۶ هزار نفر رسیده است.

بررسی جداول مرکز آمار بیانگر این است که نرخ بیکاری در استان‌های همدان، گلستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل در تابستان ۱۳۹۷ در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

استان کرمانشاه با ۱۶.۴ درصد بیشترین نرخ بیکاری را در تابستان ۱۳۹۷ داشت، البته نرخ بیکاری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته بود.

پس از کرمانشاه به ترتیب استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و یزد در رتبه های بعدی بالاترین نرخ بیکاری در تابستان امسال قرار دارند.

نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۹۷ برای کرمانشاه ۴۳.۲ بوده که همین عدد در تابستان سال گذشته ۴۲ بوده است و همچنین نسبت اشتغال تابستان امسال ۳۶.۱ اعلام شده که این عدد در تابستان سال گذشته ۳۴.۵ بوده است.

نرخ بیکاری برآورد قطعه ای ۱۶.۴ اعلام شده که مدت مشابه سال قبل ۱۷.۹ بوده است.

هر چند نرخ بیکاری در کرمانشاه با کاهش مواجه بوده است اما باز هم کرمانشاه در صدر جدول بیکاری کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز، تاریخ انتشار 19 آبان 97، کدمطلب: 15397 ، eskannews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین