پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی بیش از۵۰درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور را داراست.

شعار سال: پریسا عابدپور در این خصوص گفت: آذربایجان غربی قطب نخست طلا با داشتن بیش از۵۰درصد کل ذخیره طلای شناسایی شده در کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آذربایجان غربی با دار بودن دو معدن طلا با ۳۲ میلیون و  ۰۰هزار تن ذخیره قطعی در رتبه نخست ذخایر طلایی کشور است.

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۵۱ نوع آن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است که ۲۰ نوع آن در مرحله اکتشاف و ۳۱نوع آن در مرحله بهره برداری است.

وی افزود: مواد معدنی غیر فلزی از جمله سیلیس با عیار ۹۹ درصد و بیشتر، باریت با وزن مخصوص ۴.۲۶ گرم بر سانتیمتر مکعب، میکا با درجه خلوص بالا و ورقه های بزرگ، دولومیت با عیار بالای۲۲درصد در منطق مختلف استان که جزو ذخایر معدنی با ارزش می باشند وجود دارد.

عابدپور گفت: در هفت ماهه سالجاری تعداد پروانه اکتشافات صادره در استان ۲۲۲ فقره، گواهی کشف ۲۵ فقره با ذخیره قطعی۷میلیون و ۱۳۵هزار تن استوی ادامه داد: در بازه زمانی فوق تعداد ۴۶۵ فقره پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی یک میلیارد ۲۱۲ میلیون و ۴۶۸ هزار تن و با اشتغالزایی برای پنج هزار و ۱۸۳نفر صادر شده است.

عابدپور گفت: تعداد ۶۸ فقره با میزان استخراج یک میلیون و ۶۹هزار و ۵۰۷ متر مکعب مجوز برداشت موقت از ذخایر شن و ماسه استان جهت استفاده در واحدهای تولیدی شن و ماسه و پروژه های عمرانی صادر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 آبان 97، کد مطلب: 4458693،www.mehrnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین