پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
آسیب‌های اجتماعی به دسته‌ای از ناهنجاری‌های رفتاری افراد جامعه اطلاق می‌شود که ریشه در اختلال در پدیده‌های اجتماعی دارد.
شعارسال: اعتیاد از مهمترین آسیب‌ های اجتماعی در جامعه ما به حساب می‌آید که به سبب ویژگی‌های ذاتی خود، اغلب با سایر آسیب‌ها همراه می‌شود و موجب هدر رفتن نیروهای ثمربخش جامعه می‌‌شود. بر این مبنا توجه به اهمیت آسیب های اجتماعی و روند رو به رشد آن بی شک نیاز به تفکری جامع دارد.

کاهش سطح تقاضای مواد مخدر در جامعه

سرهنگ محمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با بیان اینکه اقدامات پیشگیری از مواد مخدر بهتر از درمان است، گفت: پیشگیری از مواد مخدر به نوعی به مقابله کمک می کند لذا اگر بتوان سطح تقاضا را در جامعه کاهش داد خود به خود عرضه مواد مخدر نیز کاهش می یابد.

به گفته وی، هر سازمان و ارگان دولتی به هر میزان که دچار کج روی شود در جامعه تولید نا امنی را ایجاد می کند و می توان با تلاش و اقدامات پیشگیرانه سطح تقاضا در جامعه را کاهش داد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف شده است افزود: ۵ هزار نفر قاچاقچی و هزار دستگاه خودرو توقیف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین درسال جاری تعداد ۱۵ تن قاچاق و۲ هزار و۵۰۰ نفر قاچاقچی و ۵۰ دستگاه خودرو متوقف شده است.

سرهنگ محمدی با اشاره به ایجاد ۸۷ کارگاه برای اقشار آسیب پذیر و ۲۳ نمایشگاه توانمند سازی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶ هزار نفر از این نمایشگاه دیدن و همچنین تعداد ۱۲ مرحله تئاتر خیابانی اجرا شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه تعداد ۱۹ هزار معتاد داریم باید تمام معضلات را بینیم و با استفاده از مشارکت های مردی که موضوع مهمی است به صورت فرهنگی تلاش کنیم.

محمدی اظهار کرد: کاهش سطح تقاضای مواد مخدر را اولویت دوم نیروی انتظامی دانست و افزود: در این زمینه با تاکید بر امور آموزش، آگاه سازی و اطلاع رسانی، خدمات مشاوره ای و حمایتی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان به منظور مصمون سازی و حفاظت از آسیب های مواد مخدر، جلوگیری از روند رو به افزایش جایگزینی مواد مخدر پرخطر صنعتی و شیمیایی با مواد مخدر کم خطر اقداماتی در دست اجرا است.

زنجیره ای از شبکه انسانی در گرو همبستگی اجتماعی

حسینی مدیرعامل سازمان مردم نهاد در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت : یکی از وظایف اصلی سازمان ها و نهاد های اجرایی مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد زندانیان را معتاد ها تشکیل می دهد افزود: تعداد ۴۱۱ سمن در استان فعالیت می کنند و مشارکت بعضی از آنها به ۱۲ هزار نیرو می رسد.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد اظهار کرد: زیر ساخت ها در مشارکت اجتماعی اشکال دارد و جشن های دست جمعی می تواند افراد را باهم آشنا کند.

حسینی افزود : مشارکت های اجتماعی را ابتدا باید در خودمان ببینیم که به چه صورتی است تا بتوانیم آن را شکوفا کنیم‌.

اعتیاد یک مساله اجتماعی است که هم مخالف هنجارها بوده وهم جرم است که مردم اهمیت آن را زیاد می‌دانند، از سوی دیگر توجه بیشتر به مساله آموزش در راستای مقابله با اعتیاد تاثیر گذار خواهد بود و آموزش و آگاه سازی افراد و خانواده ها در راستای کاهش تقاضا و مقابله با شیوع اعتیاد در جامعه، نکته ای است که بیش از پیش باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

کاهش آسیب یکی از اصول و راهکارهای بهداشت عمومی است که به منظور جایگزینی پیشرفته برای جلوگیری از گزندهای بالقوه در رفتارهای پر خطر افراد جامعه انتخاب شده است، هدف اصلی در کاهش آسیب، شناخت برخی از مردم است که معمولاً به طور مداوم رفتارهایی دارند که از لحاظ بهداشت و سلامت خطرناک است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 26 آبان 1397 ، کدخبر: 6726297 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین