پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور دارد و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم هرچند کرمانشاه رتبه 6 کشوری در رشد اشتغال را کسب کرده است
شعارسال:کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور دارد و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم هرچند کرمانشاه رتبه 6 کشوری در رشد اشتغال را کسب کرده است.

 نشست شورای اشتغال استان کرمانشاه با حضور استاندار در استانداری تشکیل شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست به گزارش وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال کشور در فصل تابستان 97 اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه در شاخص رشد اشتغال رتبه 6 و در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی رتبه هشتم کشور را کسب کرد که از میانگین کشوری بیشتر است.

او با استناد به آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه افزود: پارسال از تابستان تا تابستان سال‌جاری، در کرمانشاه 33 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که 11 هزار مورد آن تنها در فصل تابستان بوده است.

استاندار کرمانشاه به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه وضعیت اقتصادی 6 ماه اول سال‌جاری، 20 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودند این در حالی است که کرمانشاه با وجود تمام مشکلات نه تنها بیکاری را متوقف کرده بلکه 1.5 درصد کاهش داشته است.

بازوند سیر نزولی بیکاری در کرمانشاه را نشانه عملکرد و سیاست درست مجموعه مدیریتی استان قلمداد کرد و گفت: باید همچنان یادمان باشد کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور دارد و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.

او افرود: مدیران برای حل مشکلات مدیر شده‌اند از آنان خواست در راستای کاهش نرخ بیکاری، رفع مشکلات بخش خصوصی و مردم تلاش کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه برای اولین بار در شاخص مشارکت اقتصادی رتبه بالای میانگین کشوری را کسب کرده است و این استان با جامعه هدف کاهش نرخ بیکاری فاصله بسیار زیادی دارد.

بازوند از وضعیت اشتغال‌زایی مناطق زلزله‌زده در آمار نرخ بیکاری لحاظ نشده انتقاد کرد و اظهار داشت: مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه یک بازار هشت هزار میلیارد تومانی برای کسب و کار فراهم کرده اگر در نمونه آماری لحاظ می‌شد رتبه کشوری استان چشمگیر بود.

او افزود: فضای کسب و کار موجود شایسته استان کرمانشاه نیست.

استاندار کرمانشاه گفت: رتبه کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار 28 کشوری است و این اصلاً مطلوب نیست و رتبه پارسال استان کرمانشاه 31 کشوری بود که امسال چند پله ارتقا یافته است.

بازوند ادامه داد: وضعیت نامطلوب فضای کسب و کار در کرمانشاه نشانه ساختار معیوب بروکراسی اداری و بانکی است که سرمایه‌گذاران را چند ماه فقط برای یک استعلام معطل می‌کنند و آنان را به استان‌های دیگر فراری می‌دهند.

او در ادامه بانک‌ها را شریک پروژه‌های اقتصادی در استان‌ها عنوان کرد و از مدیران عامل بانک‌های استان خواست سرعت بیشتری در کارشناسی‌ها و استعلام و پرداخت تسهیلات پروژه‌ها داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم از مسئولان انتظار کاهش نرخ بیکاری را دارند و دولت به تنهایی نمی‌تواند برای همه کار ایجاد کند، مدیران و بانک‌ها باید برای حضور بخش خصوصی و مردم کارهای بیشتری انجام دهند.

بازوند از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواست آمار نرخ بیکاری و افزایش اشتغال استان کرمانشاه را واقع بینانه تحلیل و گزارش کنند و مردم را امیدوار نگه دارند.

او افزود: استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت دارد که دارای 32 شهر و دو هزار و 622 روستاست.

بازوند گفت: هم اکنون بیش از یک‌هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار27آبان 97، کدخبر: 777062، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین