پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای رونق تولید از راه ایجاد اشتغال ۵۷۰۰ فرصت شغلی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در سال ۹۸ ایجاد می‌شود.
شعار سال:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای رونق تولید از راه ایجاد اشتغال ۵۷۰۰ فرصت شغلی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در سال ۹۸ ایجاد می‌شود.

امید قادری  اظهار داشت: سیاست اصلی ما در سال جدید رونق اشتغال و رونق تولید و مطابق با شعار سال است و در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی افزود: عملکرد شهرستان‌ها باید در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل توجه باشد اما توجه به ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی و جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری اولویت اصلی تمامی شهرستان‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: تکریم سرمایه‌گذار و توجه به توسعه گردشگری در تمامی ابعاد و زمینه‌ها مسئله بسیار مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی استان امسال در یک مقطع زمانی 2100 نفر و در حوزه اشتغال فراگیر در یک مقطع زمانی دیگر حدود 5400 نفر است، عنوان کرد: سیاست اصلی ما در سال جدید رونق اشتغال و تولید بوده که در راستای دستیابی به این هدف 5700 فرصت شغلی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال برای 2049 نفر در حوزه‌های مختلف این اداره کل انجام شده بود افزود: با تلاش‌های انجام شده زمینه ایجاد اشتغال برای 2145 نفر فراهم و 105 درصد این تعهد محقق شد.

وی با بیان اینکه 14 فقره از این فرصت‌های شغلی در حوزه صنایع دستی و مابقی آن در حوزه  صنعت گردشگری بود، بیان کرد: این میزان تحقق اشتغال سال گذشته در سامانه رصد تأیید شده است و امسال سیاست ما بر این اساس است که بیشتر به سمت زیرساخت‌های گردشگری تا صنایع دستی برویم.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال گذشته 36.5 میلیون دلار محصولات مختلف و متنوع صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد گفت: ساختمان قدیمی مجموعه صنایع دستی استان واقع در دبیر اعظم گاهی به صورت موقت در اختیار صنعت‌گران قرار می‌گرفت اکنون به عنوان یک مرکز آموزشی در جهت کمک به تولید داخلی، عرضه و نمایش این صنایع تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: ساختمان صنایع‌دستی استان در اختیار 34 نفر از صنعتگران چرخه تولید قرار گرفته و زمینه اشتغال‌زایی بیش از 40 نفر را در استان فراهم کرده است.

قادری با اشاره به اینکه بیش از 50 رشته صنایع دستی صادراتی در استان کرمانشاه وجود دارد اظهار کرد: بیش از 50 نوع گیوه مردانه در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی افزود: لباس محلی، گیوه زنانه و مردانه، نمد بافی، نمدمالی، بافتنی‌های سنتی و کالاهای حجاری شده از جمله صنایع دستی شاخص در استان کرمانشاه هستند و گیوه زیرپارچه‌ای در صدر اقلام صادراتی کرمانشاه قرار دارد.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: ارتقا، تشویق و ترغیب هنرمندان، صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی سلب رشد و شکوفایی تولیدات سنتی نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه جهانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید صنایع دستی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و زمینه‌ساز رونق تولید در کشور است گفت: صنایع دستی تمام مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله دانش بنیان بودن، درون‌زا بودن و مردمی بودن را دارا است و در صورت حمایت جدی از صنایع دستی زمینه‌های اشتغالزایی و رونق تولید را فراهم می‌کند.

قادری عنوان کرد: صنایع دستی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و با سرمایه اندکی می‌تواند سبب رونق اشتغال‌زایی در کشور، فروش بیشتر محصولات و افزایش رونق تولید شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:17خرداد1398،کدخبر:2026227،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین