پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
یک استاد خوشنویسی گفت: هنرمند همیشه مظلوم است، به‌خصوص هنر خوشنویسی که از ملزوماتش این است که گوشه خلوت داشته باشد و فارغ از هیاهو و حاشیه‌ها به مشق و تمرین بپردازد. بسیاری از هنرهای دیگر چون موسیقی و سینما، همزمان با تمرین تبلیغ نیز دارند
شعارسال:یک استاد خوشنویسی گفت: هنرمند همیشه مظلوم است، به‌خصوص هنر خوشنویسی که از ملزوماتش این است که گوشه خلوت داشته باشد و فارغ از هیاهو و حاشیه‌ها به مشق و تمرین بپردازد. بسیاری از هنرهای دیگر چون موسیقی و سینما، همزمان با تمرین تبلیغ نیز دارند.

هادی سیدخوانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که خوشنویسی هنری عرفانی و باطنی است، تصریح کرد: هنرمند خوشنویس باید حالت روحانی بالا و تحمل ریاضت خوشنویسی را داشته باشد، به همین دلیل خود خوشنویسان به خاطر حالت عرفانی، اهل تبلیغ برای خود نیستند و مظلوم واقع شده‌اند.

او ادامه داد: خوشنویسی هنری قدسی بوده و ائمه و اهل بیت (ع) ما نیز همه خوشنویس بودند. احادیث زیبایی در خوشنویسی داریم. در حدیثی آمده است، کسی که یک بسم الله الرحمن الرحیم زیبا بنویسد، بهشت به او واجب می‌شود. پیامبر(ص) نیز فرمودند که خوشنویسی و خط زیبا نصف علم است.

این استاد خوشنویسی بیان کرد: ما نتوانستیم هنر خود را تبلیغ کنیم به این دلیل که درگیر این هنر هستیم و هنر ما نیز سروصدا ندارد و مظلوم واقع شده است. تا جایی که ما بتوانیم کار خود را انجام می‌دهیم و به هر شکلی که بتوانیم این هنر را به جامعه مخصوصا نسل جوان معرفی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این امر بیشتر دست مسوولان است. اگر دامنه این تبلیغات وسیع‌تر شود، می‌تواند به نسل جوان منتقل شود. کار هنرمند تبلیغ کردن برای هنرش نیست. ما از این ناحیه گله داریم و ضعیف عمل می‌شود.

سیدخوانی اظهار کرد: من سال ۹۱ مدرک استادی خود را از شورای ارزشیابی انجمن تهران گرفتم و بیش از ۲۰ سال است که خوشنویسی انجام می‌دهم. خط تخصصی من نستعلیق است و مدرس فوق‌ممتاز انجمن خوشنویسان مشهد هستم.

وی با بیان این که خوشنویسی مشهد سابقه زیادی دارد، عنوان کرد: از قبل از صفویه سلطان‌علی مشهدی، سلطان‌محمد نور، سلطان‌محمد خندان و میرعلی هروی را داشتیم. این افراد کسانی هستند که خوشنویسی به‌خصوص خط فارسی و نستعلیق را پر و بال دادند و جزو مبدعین بودند.

سیدخوانی افزود: سابقه خوشنویسی مشهد بسیار درخشان است و اکنون نیز خوشنویسان بسیار درجه یکی در کشور وجود دارند. مشهد قطب اول خوشنویسی ایران است. اغلب افراد در تهران اهل این شهر نبوده و از شهرستان‌های دیگر آنجا جمع شده‌اند، به این ترتیب اول تهران و بعد مشهد است؛ اما اگر بخواهیم تهران را در نظر نگیریم، مشهد از نظر خوشنویس جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و اساتید بزرگ نیز به این امر اعتراف کرده و آن را قبول دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار30آبان 97، کدخبر: 97083015295، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
دقیقا درست میگه
اتفاقا خطاطی یکی از هنرهاییه که باید هرچع بیستر روش سرمایه گذاری کرد چون خیلی میتونه در معرفی اصالت ما موثر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین