پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مساله وحدت اسلامی، امری تشریفاتی، سیاست گذار و مصلحت سیاسی و تاکتیک نیست بلکه از استراتژی هم بالاتر است

شعارسال:دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مساله وحدت اسلامی، امری تشریفاتی، سیاست گذار و مصلحت سیاسی و تاکتیک نیست بلکه از استراتژی هم بالاتر است.

آیت الله محسن اراکی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به مناسبت «سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی»، هفته وحدت را هفته انسجام، یکدلی و پیام و بشارت جویی عنوان کرد و اظهار داشت: مساله وحدت در نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، مساله ای اساسی است.
وی افزود: در نظام اسلامی کلان، اسلام برای یکپارچه کردن جامعه بشری آمده تا پراکندگی را به هم پیوستگی تبدیل کند و اگر در فرهنگ اسلامی از حاکمیت به ولایت تعبیر شده به معنای انسجام و پیوستگی است.
اراکی با اشاره به اهمیت ولایت فقیه گفت: جامعه اسلامی از طریق پذیرش فرماندهی خدا به هم می پیوندد و این جامعه، جامعه ای یک هویتی، یک روح و یک جان می شود.
وی گفت: جامعه اسلامی، جامعه ای است که به فرمان خدا عمل می کند، یک فرمانده دارد که آن خداست و فرمان رسول خدا از جانب پروردگار، فرمان خداست؛ چون خداوند متعال به فرمان ولی فقیه ارزش داده و دستور داده آن را اطاعت کنید؛ اطلاعت از فرمان ولی فقیه به معنای اطاعت از فرمان خداست.
اراکی تصریح کرد: وحدت برای جامعه اسلامی امری هویتی و بنیادین و مساله هویت سازی و هویت جامعه اسلامی است و امروز در نتیجه وحدت جامعه اسلامی، ملت ایران با وحدت و اطاعت از فرمان خدا به اقتدار می رسد. هر چند مشکلاتی داریم اما این ها طبیعی است و خداوند خبر داده که این مشکلات را خواهید داشت.
وی همچنین با گرامی داشت هفته بسیج، این هفته را یادآور رشادت های بسیج و یکی از ارکان مهم انقلاب دانست.
سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امسال با گردهمایی ۱۰۰ کشور جهان اسلام و با سخنرانی رئیس جمهوری از سوم تا پنجم آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار می ‌شود و یکی از ویژه برنامه‌های این کنفرانس تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته است.
وی افزود: در دهه چهارم انقلاب آماده ایم که طاغوت آمریکا را به شکست بکشانیم، امروز همه دنیا اعتراف می کند که قدرت آمریکا در حال افول است.
اراکی اضافه کرد: همه دنیا اعتراف می کند که قدرت آمریکا در حال زوال بوده و امید است در اتمام چهل سالگی انقلاب و آغاز دهه پنجم، این دهه را به عنوان دهه شکست آمریکا و زوال سلطه طاغوتی آمریکا به سراسر جهان اعلام کنیم.
وی گفت: جبهه مقاومتی که امروز از ایران آغاز شده و به عراق، سوریه، لبنان و یمن تداوم یافته و می رود در بحرین و دیگر نقاط تداوم یابد با این تداوم، شکست طاغوت آمریکا به شکست آمریکا خواهد انجامید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار2 آذر 97، کدخبر: 83109882، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
م.آ75
امروز با توجه اینکه شرایط کشور خاص هستش باید بتونیم وحدت خودمون رو بیش از پیش افزایشبدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین