پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
سخنرانان مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع سوریه و یمن نسبت به رشد گروه های تکفیری که از سوی برخی دولت های منطقه حمایت می شود، هشدار داده و خواهان مقاومت و پایداری در برابر این گروه ها شدند.

شعارسال: 'عده فلاحی' نویسنده و متفکر الجزایری شامگاه شنبه طی سخنانی گفت: مردم الجزایر نگران وضعیت کشور سوریه هستند.

'فلاحی' در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما افزود: مشکل اساسی کشورهای اسلامی مسائل داخلی است و گروه های تکفیری در برخی رسانه ها تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: گروه های تکفیری برعکس پیام های رحمت و مهربانی پیامبر اعظم (ص) و دین مبین اسلام حرکت می کنند.

فلاحی با اشاره به سابقه مقاومت مردم الجزایر در مقابل استعمار گفت: فرهنگ تقریب و مقاومت ادامه دارد و ما مقاومت خود را ادامه می دهیم و نخبگان فرهنگی هیچ گاه زندانی حاکمان نشدند.

**مشاور دبیرکل اتحادیه زنان مسلمان

'عفاف حکیم' در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی افزود: بحران های بسیاری در جهان اسلام وجود دارد و پدیده نابودگر تکفیری علیه بشریت بسیج شده و جوامع اسلامی را وادار به مقابله می کند.

وی افزود: در این شرایط خطرناک و فجایع گروه های افراطی در جهان اسلام و عرب هنوز همت خود را به کار نبستیم و باید تلاش کنیم تا تفکر تکفیری را به محاصره خود درآوریم.

این فعال امور زنان افزود: فعالیت های تکفیری از سوی برخی رژیم ها همچون سعودی ها حمایت می شود و عربستان به دلیل داشتن یک رژیم پوچ ؛ این گروه های تکفیری را به یک وبای وحشی تبدیل کرده تا مقدسات دینی را از بین ببرد.

وی افزود: گروه های تکفیری حاضر نیستند با اسلام واقعی مذاکره کنند و به کشتار مردم بیگناه از مسلمان گرفته تا مسیحیان می پردازند ولی با صهیونیست ها کاری ندارند.

**پایداری تنها راه مقابله با تجاوزگران

'احمد محمد الهادی' عضو موسس انجمن علمای زیدی یمن در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با استناد به فرمان امیرمومنان به مالک اشتر گفت: مردم دو دسته هستند که برادران ما در دین و یا در آفرینش هستند و مردم یمن اکنون در محاصره تجاوزگران قرار دارد که از سوی ائتلاف دشمنان حمایت می شود و با حمله های سعودی خانه های مردم ویران می شود.

وی تنها راه پیروزی را مقاومت و پایداری در مقابل تجاوزگران دانست و افزود: ما آرمان فلسطین را فراموش نمی کنیم و نخستین دشمن خود را رژیم صهیونیستی می دانیم.

وی با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت در حلب اظهار امیدواری کرد تا امسال سال دعوت برای گفت وگو و تفاهم سیاسی باشد.

سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 300 مهمان داخلی و خارجی از جمله شخصیت های برجسته جهان اسلام و 60 کشور از روزهای پنجشنبه تا شنبه (25 تا 27 آذر) در تهران برگزار شد.

مراسم اختتامیه شامگاه شنبه ضمن قرائت گزارش کمیسیون های شش گانه، بیان برخی مسائل جهان اسلام توسط شخصیت های داخلی و خارجی و بیانیه پایانی در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27آذر1395، کدخبر: 82350101: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین