پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف مثلث شوم آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در دامن زدن به جنگ و آتش‌افروزی در منطقه، حمایت از دولت نامشروع و غاصب اسرائیل است و هم‌گرایی امت واحده اسلامی می‌تواند در مقابل آنها بایستد.

شعارسال: آیت‌الله محسن اراکی صبح روز پنج‌شنبه (25 آذرماه) در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که با حضور شخصیت‌هایی از جهان اسلام در سالن همایش‌های سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: وحدت امت اسلامی نه یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی درازمدت است، بلکه اساس موجودیت و هویت اسلامی محسوب می‌شود. براساس آیات قرآنی تفرقه‌پراکنی، اختلاف و فرقه‌گرایی موجب قطع رابطه با رسول اکرم (ص) می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه ادیان الهی از طرف خداوند دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه در دین هستند. هرگونه رفتاری که منشا تفرقه‌افکنی و نزاع را در جامعه اسلامی به وجود بیاورد، با شریعت حضرت محمد (ص) در تضاد و تقابل است. وظیفه همه مسلمانان و همه ادیان الهی دعوت به سوی وحدت و حفظ و تقویت آن و مقابله با هرگونه نزاع و پراکندگی و چند دستگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که پدیده رشد تکثیری و نشر روحیه خصومت و دشمنی در میان مسلمانان یک پدیده ضد اسلامی است، ادامه داد: فتنه و فرقه‌گرایی و جنگ درونی که در این چند سال اخیر در میان مسلمانان رخ داده، به دلیل توسعه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و متاسفانه برخی از سران غفلت‌زده کشورهای منطقه نیز به دام آن گرفتار شده و در آتش آن دمیده‌اند. امروز تنها رهبر انقلاب اسلامی و مسوولان جمهوری اسلامی نیستند که منشا گروه‌های تروریستی و تفرقه‌گرایی همچون القاعده، داعش و غیره را در آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌دانند، بلکه حقایق میدانی که برجسته‌ترین آنها حمایت همه جانبه این مثلث شوم استکباری از این گروه‌هاست نیز به این امر اغرار و اعتراف کرده‌اند.

آیت‌الله اراکی تاکید کرد: البته با وجود آشکار شدن این حقیقت، گاهی می‌بینیم که برخی شخصیت‌ها در حمایت از این گروه‌ها برمی‌آیند و تاسف‌بارتر از این است که این شخصیت‌هایی که ادعای آگاهی و روشن‌بینی و دلسوزی در جوامع اسلامی را دارند و به جای محکوم کردن این جریان‌های وابسته به صهیونیست ملت‌های مظلوم منطقه را متهم به فرقه‌گرایی می‌کنند و جنایت‌های فجیع این مجموعه‌های ضدبشری را مظهری از غضب و خشم می‌دانند و از این طریق فساد و ظلم این گروه‌ها را توجیه می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف مثلث شوم دامن‌زدن به توسعه جنگ و آتش‌زدن فرقه‌ای در منطقه است. آنها می‌خواهند با حمایت از دولت نامشروع و غاصب اسرائیل فرصت مناسب را برای این رژیم نامشروع فراهم کنند. همه می‌دانیم که مساله فلسطین تنها مساله‌ی مردم فلسطین و خاطیان نیست، بلکه فلسطین و مردمِ آن، قلب عالم اسلام و منطقه به‌شمار می‌آیند و آنها می‌خواهند با سلطه‌گری و سنگ‌اندازی به فلسطین تمام منطقه را به ذلت بکشانند و ثروت‌های آنها را غارت کرده و بر مسائل سیاسی و اقتصادی آنها مسلط شوند. وظیفه ملی و عقلی ما و همه ملت‌ها و حاکمانی کشورهای اسلامی دفاع از مردم فلسطین است.

وی اظهار کرد: دوره جدید دوره اقتدار بلامانع جبهه مقاومت است. تحولاتی که امروز در غرب و به ویژه آمریکا رخ می‌دهد، نشان‌دهنده آن است که دوران گردن‌کشی قدرت‌های استکباری روبه پایان است و شاهد آغاز دوره‌ای جدید هستیم. جبهه مقاومت جبهه‌ای است که برتری خود را در همه صحنه‌های قدرت‌های استکباری به اثبات رسانده است.

اراکی گفت: همگرایی در میان ملل اسلامی زمینه را برای پیش‌روی امت واحده اسلامی فراهم می‌کند. برهمین اساس جبهه اسلامی مقاومت باید خود را برای مدیریت جامعه اسلامی در دوره جدید آماده کند و از هم‌اکنون در اندیشه ایجاد سازوکارهای لازم برای مرحله‌ی نوین همگرایی ملل اسلامی باشد. ما در برخی از کشورهای منطقه شاهد ظلم و ستم شدیدی از سوی حکمفرمایان نسبت به ملت‌ها و شخصیت‌های برجسته و آزادیخواه هستیم. ریشه‌کن سازی این ناامنی‌ها و ستم‌ها تنها در سایه احقاق حق ملت‌ها، وحدت و یکپارچگی نیروهای فعال این کشورها محقق می‌شود و از همین تریبون نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی را به همبستگی عمومی در جهت ایجاد صدای واحد در دفاع از حقوق مردمی فرامی‌خوانیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تصریح کرد: لازم است به حکام عرب گوشزد کنم در برابر شیطنت‌های مثلث شوم هوشیار باشند. تاریخ ننگین این مثلث شوم در ایجاد جنگ و آشوب در بسیاری از کشورها به ویژه غرب آسیا برای شناخت ماهیت آنها کفایت می‌کند. تلاش آنها در جهت ایجاد ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی برای آن است که می‌خواهند بین ملت‌ها اختلاف ایجاد کنند و بذر کینه و دشمنی را بکارند. باید همه کشورهای منطقه برای این توسعه عظیم یک‌دست شوند و به توصیه‌ها و هشدارهای مسلحانه و مخلصانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب توجه کنند. همراهی با دشمنان اسلام و مسلمانان جز شکست، رسوایی و ناامیدی عاقبت دیگری ندارد. باید از سرنوشت شاه، قذافی‌ها، بن‌علی و امثال اینها عبرت بگیریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی سلطه استکبار در منطقه و وحدت امت واحده اسلامی باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 25 آذر 1395، کدمطلب: 95092515718 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
آقای روحانی معتقد هستند که مثلث سنی و هلال شیعی ، هر دو برداشتی اشتباه بوده و ما امت واحده اسلامی فقط داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین