پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۴۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ایران‌هراسی غربی‌ها گفت: غربی‌ها برای ترویج ایران‌هراسی سلاح‌ها را به قیمت‌های گزاف می‌فروشند، الان عربستان به فلاکت افتاده چراکه پول‌های خود را در برابر این آهن‌پاره‌ها داده است.

شعارسال: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از بیانات امام جواد (ع) اظهار داشت: بر‌اساس این حدیث، انسانی که در آشکارا لعن شیطان را کند، اما در باطن رفیق او باشد بسیار خطرناک است.

وی افزود: مسئله دوگانگی ظاهر و باطن بلای بزرگی برای اشخاص و جوامع و جمعیت‌ها است، اینکه در ظاهر یک مطلب بگوییم و در باطن مطلب دیگری گفته شود نفاق است، این اشخاص حتی وضعشان از کسانی که بی‌دین هستند بدتر است چراکه علاوه بر اینکه فاسد و مفسد هستند به دلیل آنکه چهره باطنی خود را مخفی کرده‌اند مردم از آن‌ها فریب‌خورده و فاصله نمی‌گیرند و اسباب دردسر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: سردمداران دنیا کسانی هستند که در ظاهر می‌گویند ما طرفدار حقوق بشر، عدالت، حق و نظم جهانی هستیم، اما در باطن دروغ‌گو بوده و تمام منافع را برای خودشان می‌خواهند و تمام بدبختی را برای دیگران می‌خواهند، می‌گویند ما هیئتی تشکیل داده و مخالف داعش هستیم، اما خودشان از داعش حمایت می‌کنند، یا می‌گویند مخالف آن هستیم که کشور‌هایی ویران شود، اما خودشان عامل ویرانی کشور‌ها هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: مشکل بزرگ دنیای امروز همین است و ما نیز تصور نمی‌کنیم که این مشکل در دنیا حل شود چراکه در ظاهر دوست انسان‌ها و در باطن دشمن انسان‌ها هستند، روزی فرهنگ دنیا آن‌قدر بالا شود که سردمداران از حالت منافق‌گری دربیایند و تبدیل به انسان‌هایی تک‌چهره دربیایند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان امیدی داشت که بتواند بشریت به سمت یگانگی پیش برود، تصریح کرد: در کتابی تحت عنوان «راه طی شده» نویسنده کتاب گفته بشریت با پای خود به‌سوی راه انبیا می‌رود، مگر جمعیت حمایت از حیوانات را نمی‌بینید، و یا جمعیت‌هایی که از ملت‌های مظلوم حمایت می‌کنند را نمی‌بینید؟ این آقای محترم در باغ سبز را دیده بود، اما در عصر ما و زمان‌های بعد پرده‌ها کنار رفته و سردمداران عملاً گفتند درآمد مهمی که ما داریم سلاح‌هایی است که می‌فروشیم، الآن تجارت مهم آن‌ها فروختن سلاح، حتی سلاح‌های کشتارجمعی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: همین‌ها به صدام حسین سلاح دادند چراکه می‌گویند ما از طریق همین سلاح‌ها درآمد داریم، این سلاح‌ها را به یمن برده و کودک و زن بی‌گناه را می‌کشند، آمده‌اند ایران ستیزی را هم ضمیمه آن کرده‌اند و سلاح‌ها را به قیمت‌های گزاف می‌فروشند، الآن عربستان به فلاکت افتاده چراکه پول‌های خود را در برابر این آهن‌پاره‌ها داده است، و آن‌ها نمی‌خواهند داستان یمن، سوریه و عراق تمام شود، و این همان دنیای دو چهره‌ای است که امام جواد (ع) و امیرالمؤمنین (ع) به آن اشاره‌کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به‌پیش روی بودن برگزاری مراسم اعتکاف گفت: امیدواریم معتکفین موفق باشند چراکه اکثر آن‌ها جوانان هستند و امیدواریم به مقاصدشان برسند و مشکلاتشان حل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری فردا، تاریخ انتشار: 8 فروردین 1397، کدخبر: 796409، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
0
0
تموم ترسی که امریکا داره از ایران درست میکنه رو خودش یکی از اون عانل های بوجود اوردناشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
ایران هراسی درسته که انجام میشه ولی دیگه خودمونم با کارامون بهش دامن نزنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
مراجع باید در کف میدان ها حضور داشته باشند
مردم به وجود مراجع در میان زندگی روزمره خود نیازمندند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین