پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
اظهارات روز شنبه حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در رسانه های خارجی بازتاب داشت. رویترز نوشت : روحانی مسلمانان را به وحدت در مقابل آمریکا دعوت کرد
شعارسال:اظهارات روز شنبه حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهوری در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در رسانه های خارجی بازتاب داشت. رویترز نوشت : روحانی مسلمانان را به وحدت در مقابل آمریکا دعوت کرد.

رئیس جمهوری ایران روز شنبه از مسلمانان سراسر جهان خواست به جای «پهن کردن فرش قرمز در مقابل جنایتکاران» در برابر آمریکا متحد شوند.
این خبرگزاری افزود: روحانی در جمع حاضران در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد گفت: تسلیم شدن در برابر غرب به سرکردکی آمریکا به معنای خیانت به مذهب ما و نسل های بعدی دراین منطقه است.
روحانی ظاهرا در اشاره به عربستان و دیگر کشورهای خلیج (فارس) که روابط نزدیکی با واشنگتن دارند، گفت: ما فقط یک گزینه داریم یا فرش قرمز برای جنایتکاران پهن کنیم یا قویا در برابر بی عدالتی بایستیم و به پیامبر خود، قرآن و اسلام وفادار باقی بمانیم.
رویترزنوشت: ایران وعربستان رقبای منطقه ای هستند که از طرف های درگیر درسوریه و یمن وائتلاف های مختلف سیاسی درعراق ولبنان حمایت می کنند.
روحانی در اشاره به تماس های عربستان با آمریکا گفت: ما آماده دفاع از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم ، تهاجم و ابرقدرت ها هستیم… ما برای این کار از شما ۴۵۰ میلیارد دلار نمی خواهیم.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری کشورمان دراین سخنرانی گفت: اگر آمریکا به برخی کشورهای منطقه راست می گفت و به آنها اعتماد دارد چرا می گویدحفظ رژیم فلان کشور را برای امنیت اسراییل لازم می داند یعنی همه چیز در این منطقه به یک مساله بر می گردد و آن حفظ صهیونیسم و قدرت ظالمانه آنان در این منطقه است.
هر کاری هم که انجام دهند، آزاد هستند چون قبل از آن که کشور مجعولی به نام اسراییل تشکیل شود حق وتو را در سازمان ملل قرار دادند، اول آمریکا وانگلیس درسازمان ملل حق وتو درست کردند و سپس رژیم جعلی اسراییل را در منطقه به وجود آوردند هر دو آنها جزو آثار شوم بعد از جنگ جهانی دوم بود.
ایشان با یادآوری این که ما مسلمانان در برابر این موضوع دو راه بیشتر نداریم، گفت: یا باید از هویت دینی و اسلامی و از بیعت با پیامبراکرم (ص) و اسلام دست برداریم و در برابر غرب و آمریکا سر تعظیم فرود آوریم که این به آن معنا است که بر آرمان مان، دین مان وسعادتمان و آینده نسل های این مرز و بوم برای همیشه خیانت کردیم. خیانت کردیم تا آسوده و راحت زندگی کنیم و همه دروازه های اسلام را به روی آمریکا گشوده نگه داریم و فرش قرمز را برای جنایتکاران تاریخ پهن کنیم.
ایشان با طرح این سوال که چه کسی درمنطقه دشمن شماست، افزود:ما حاضریم با همه توان از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و دشمن منطقه و ابرقدرت ها دفاع کنیم، همانطور که به کمک مردم عراق، سوریه، افغانستان و یمن شتافتیم و از شما ۴۵۰ میلیارد دلار هم نمی خواهیم و به شما اهانت هم نمی کنیم. شما را برادر می دانیم و ما ملت های منطقه را هم برادر می دانیم.
وی یادآور شد:۴۵۰ میلیارد دلار هدیه دادید تا امنیت شما تضمین شود، ۱۱۰ میلیارد دلار هم اسلحه خریدید تا امنیت شما تضمین شود، چه چیز به شما گفتند همان آقایی که اینها را تاراج کرد، گفت شیر این گاو شیرده را می دوشیم و می بریم جواب شما این بود، اگر ما نباشیم دو هفته بیشتر امنیت ندارید.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در بازتاب این سخنان نوشت: روحانی اسرائیل را «غده سرطانی» توصیف کرد.
این رسانه افزود: رئیس جمهوری ایران اسرائیل را «غده سرطانی» ایجاد شده توسط کشورهای غربی برای پیشبرد منافع شان در خاورمیانه خواند. این خبرگزاری نوشت: روحانی طی سخنانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت یکی از نتایج شوم جنگ جهانی تشکیل این غده سرطانی در منطقه بود.
وی به اسرائیل به عنوان «رژیمی جعلی» که توسط کشورهای غربی تشکیل شده است، اشاره کرد.
این رسانه افزود:روحانی ظاهرا دراشاره به عربستان رقیب منطقه ای ایران ومتحدان این کشور، گفت که آمریکا روابط نزدیکی را با کشورهای مسلمان منطقه ایجاد کرده که هدف از آن حفظ منافع اسرائیل است.
وی گفت تسلیم شدن در مقابل فشارهای آمریکا به مثابه «خیانت» است.
روحانی همچنین گفت که ایران آماده دفاع از عربستان در مقابل «تروریسم و ابرقدرتها» است. وی گفت: ما شما را برادر خود می دانیم.
آسوشیتدپرس نوشت: عربستان روابط دیپلماتیک با ایران را سه سال پیش به دنبال حمله معترضان به اماکن دیپلماتیک این کشور قطع کرد. دو کشور از طرف های درگیر در سوریه و یمن حمایت می کنند.
این گزارش آسوشیتدپرس در روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با این تیتر بازنشر شد که «روحانی اسرائیل را غده سرطانی که از سوی غرب تشکیل شده است» توصیف کرد.
تارنمای شبکه خبری الجزیره قطر هم نوشت: روحانی در محکومیتی بی سابقه اسرائیل را «غده سرطانی» خواند.
این رسانه افزود:ایران هشدار داده اگر مورد حمله قرار گیرد اهداف اسرائیل و آمریکا را هدف قرار خواهد داد. این سخنان به دنبال اظهارات مشاور امنیت ملی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مطرح شد که گفته بود کشورش در خارج از تحریم های اقتصادی سیاست حداکثر فشار را بر تهران را دنبال می کند.
الجزیره افزود: رئیس جمهوری ایران گفت ایران آماده دفاع از عربستان در مقابل «تروریسم و ابرقدرت ها» است.
تارنمای دویچه وله آلمان نوشت:روحانی با حمله به آمریکا و اسرائیل در کنفرانس وحدت اسلامی تمایل خود را برای کمک به عربستان ابراز کرد.
این رسانه افزود: هر چند تهران و ریاض از مدتها قبل دچار اختلاف شده اند و این اختلاف آنها در نتیجه حمایت از گروه های مختلف در درگیری های عراق، سوریه و یمن پدیدآمده است، اما روحانی تمایل خود را برای حمایت از مردم عربستان ابراز نمود.
این گزارش افزود: روابط آمریکا و عربستان با توجه به سابقه سرکوب زنان و اقلیت ها در ریاض، نقض حقوق بشر و ادعای ارتباط عربستان با حملات یازده سپتامبر، موضوع مورد اختلافی بوده است. به تازگی روابط نزدیک دو کشور تحت الشعاع کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عرب در کنسول عربستان در استانبول قرار گرفت. به رغم گزارش سیا در تصدیق نقش مستقیم ولیعهد عربستان در این قتل، ترامپ از فاصله گرفتن از وی خودداری کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار3آذر 97، کدخبر: 666090،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین