پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
بر اساس تحقیقاتی که موسسه «ترند وان» انجام داده است دگردیسی در جامعه به 5 مرحله تقسیم شده است. جامعه صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه دانش‌پایه که از جمله ویکی‌ها و تعامل اشتراک بین دانش‌ها در آن دیده می‌شود و جامعه چهارم جامعه مجازی است که بر مبنای اصالت و کاراکتری است که مخاطب خلق می‌کند. برای اولین بار است که این اتفاق در تاریخ مدرن تحقق یافته است و فرد در قالب آواتار اسطوره خودش را می‌سازد و این کنشگری در طول تاریخ بشری سابقه نداشته است.
شعار سال : بر اساس تحقیقاتی که موسسه «ترند وان» انجام داده است دگردیسی در جامعه به 5 مرحله تقسیم شده است. جامعه صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه دانش‌پایه که از جمله ویکی‌ها و تعامل اشتراک بین دانش‌ها در آن دیده می‌شود و جامعه چهارم جامعه مجازی است که بر مبنای اصالت و کاراکتری است که مخاطب خلق می‌کند. برای اولین بار است که این اتفاق در تاریخ مدرن تحقق یافته است و فرد در قالب آواتار اسطوره خودش را می‌سازد و این کنشگری در طول تاریخ بشری سابقه نداشته است.
جامعه پنجم ،جامعه الحاقی است که در کمتر از 10 سال آینده فراگیر خواهد شد و ثقل آن در بازی است. بازی فقط یک پدیده هنری،‌ رسانه‌ای و سرگرمی نیست. اهمیت بازی در سیاستگذاری فرهنگی به عنوان ثقل اقدامات فرهنگی محسوب می‌شود.

بر اساس مطالعات مختلفی که مراکز تحقیقات استراتژی در اروپا اعلام شده است تلویزیون،‌ رادیو و سینما با ریزش شدید مخاطب روبرو می‌شوند و چنین مسئله‌ای را در سینمای ایران هم شاهد هستیم. یکی از دلایل چنین امری این است که آثار سینمایی و تلویزیونی یک سویه هستند و امکان تعامل وجود ندارد. صنعت ملی رسانه با بحران عدم تعادل روبروست.

بازی‌های رایانه‌ای 3 ویژگی را دارند که در سایر رسانه‌ها نیست اول اینکه نقش اول بازی را مخاطب آن بازی را خواهد داشت دومین ویژگی این است که در اثر سینمایی و فیلمنامه نمی‌توان هیچ دخل و تصرفی داشت ولی در بازی کامپیوتری این امکان برای کاربر است که سناریوهای مختلف را اعمال کند. مسئله سوم اینکه کارگردانی کار در بازی‌های رایانه‌ای به دست مخاطب است و خودش صحنه را کارگردانی می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از انجمن علمی مدیریت رسانه
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین