بر اساس تحقیقاتی که موسسه «ترند وان» انجام داده است دگردیسی در جامعه به 5 مرحله تقسیم شده است. جامعه صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه دانشپایه که از جمله ویکیها و تعامل اشتراک بین دانشها در آن دیده میشود و جامعه چهارم جامعه مجازی است که بر مبنای اصالت و کاراکتری است که مخاطب خلق میکند. برای اولین بار است که این اتفاق در تاریخ مدرن تحقق یافته است و فرد در قالب آواتار اسطوره خودش را میسازد و این کنشگری در طول تاریخ بشری سابقه نداشته است.
شعار سال : بر اساس تحقیقاتی که موسسه «ترند
وان» انجام داده است دگردیسی در جامعه به 5 مرحله تقسیم شده است. جامعه
صنعتی، جامعه اطلاعاتی، جامعه دانشپایه که از جمله ویکیها و تعامل اشتراک
بین دانشها در آن دیده میشود و جامعه چهارم جامعه مجازی است که بر مبنای
اصالت و کاراکتری است که مخاطب خلق میکند. برای اولین بار است که این
اتفاق در تاریخ مدرن تحقق یافته است و فرد در قالب آواتار اسطوره خودش را
میسازد و این کنشگری در طول تاریخ بشری سابقه نداشته است.
جامعه پنجم
،جامعه الحاقی است که در کمتر از 10 سال آینده فراگیر خواهد شد و ثقل آن در
بازی است. بازی فقط یک پدیده هنری، رسانهای و سرگرمی نیست. اهمیت بازی
در سیاستگذاری فرهنگی به عنوان ثقل اقدامات فرهنگی محسوب میشود.
بر
اساس مطالعات مختلفی که مراکز تحقیقات استراتژی در اروپا اعلام شده است
تلویزیون، رادیو و سینما با ریزش شدید مخاطب روبرو میشوند و چنین
مسئلهای را در سینمای ایران هم شاهد هستیم. یکی از دلایل چنین امری این
است که آثار سینمایی و تلویزیونی یک سویه هستند و امکان تعامل وجود ندارد.
صنعت ملی رسانه با بحران عدم تعادل روبروست.
بازیهای رایانهای 3
ویژگی را دارند که در سایر رسانهها نیست اول اینکه نقش اول بازی را مخاطب
آن بازی را خواهد داشت دومین ویژگی این است که در اثر سینمایی و فیلمنامه
نمیتوان هیچ دخل و تصرفی داشت ولی در بازی کامپیوتری این امکان برای کاربر
است که سناریوهای مختلف را اعمال کند. مسئله سوم اینکه کارگردانی کار در
بازیهای رایانهای به دست مخاطب است و خودش صحنه را کارگردانی میکند.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از انجمن علمی مدیریت رسانه