پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۷۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
در همایش یک‌روزه معاونان توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، فعال نگه‌داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی اقتصادی کشور و کاهش هزینه‌های جاری مورد تاکید معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه‌های جاری را از راهکارهای عملی برای چابک‌سازی سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که رسالت سازمان دچار مشکل نشود.وی اضافه کرد: علاوه براین، برنامه‌هایی داریم که به رغم مدیریت هزینه ها، خللی در رفاه و معیشت کارکنان سازمان و بنادر نیز ایجاد نشود. الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز، پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و اظهار کرد: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت‌های دریامحور مرتبط است؛ زیرا بخش اعظم این صنعت هم در بخش تولید و هم در بخش حمل‌ونقل در پهنه دریا انجام می‌شود.

شعار سال: منصور آرامی، عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، سازمان بنادر به‌عنوان طلایه دار تجارت بین‌المللی کشور راهکارهای گوناگونی برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده، اجازه نخواهیم داد تا ماموریت‌های سازمانی و فعالیت بنادر اصلی کشور دچار خلل شود حتی در تلاش هستیم که بنادر کوچک که با معیشت مردم ساحل‌نشین ارتباط مستقیمی دارند، نیز فعال نگه داشته شوند.

آرامی با بیان اینکه در مدیریت اجرایی اصل بر این است که با از دست رفتن یک فرصت، به دنبال استفاده از فرصت‌های جدید باشیم، گفت: در شرایط تحریم باید از تمام ظرفیت‌های سازمان بنادر برای کمک به رونق اقتصادی کشور بهره گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه‌های جاری را از راهکارهای عملی برای چابک‌سازی سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که رسالت سازمان دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: علاوه براین، برنامه‌هایی داریم که به رغم مدیریت هزینه ها، خللی در رفاه و معیشت کارکنان سازمان و بنادر نیز ایجاد نشود. الله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز، پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و اظهار کرد: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت‌های دریامحور مرتبط است؛ زیرا بخش اعظم این صنعت هم در بخش تولید و هم در بخش حمل‌ونقل در پهنه دریا انجام می‌شود. وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تجارت کشور به حمل و نقل دریایی وابسته است، گفت: توجه به نیروی انسانی در بنادر و بخش‌های دریایی که محور اقتصادی کشور هستند، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

عفیفی پور نیروی انسانی را محور اصلی توسعه هر جامعه و سازمانی اعلام کرد و با بیان اینکه رفع نیازمندی‌ها و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه در کشور ضرورت توسعه منابع انسانی را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: توجه به این سرمایه مهم باید مستمر و مداوم باشد و به جنبه‌های مادی و معنوی آن توجه همزمان داشت. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در این بندر، اکنون ۲هزار میلیارد تومان طرح در حال اجراست و ۵ هزار میلیارد تومان طرح نیز آماده بهره‌برداری است که با حضور مدیران ارشد کشور افتتاح رسمی آنها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با همراهی ارکان سازمان بنادر کلید خورده و در حال اجرا است. هر چند نشانه‌هایی وجود دارد که برخی از آنها زودتر از برنامه زمانبندی بهره‌برداری شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 5 آذر 97، کدخبر: 3467644، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین