پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
رئیس انجمن مالی اسلامی گفت: نهادهای مالی اسلامی در مقایسه با سایر نهادهای مالی در مواجهه با بحران های اقتصادی کمترین آسیب را می بینند که بحران اقتصاد جهانی در سال های 2007 و 2008 موید این موضوع است.رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب طرح تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این شورا مشابه کمیته فقهی بورس خواهد بود که امیدواریم با تشکیل آن، ابزارهای مالی اسلامی جدیدی معرفی شود.

شعار سالعلی صالح آبادی روز سه شنبه در نشست خبری، اعلام کرد: چهارمین همایش مالی اسلامی 11 آذرماه در دانشگاه الزهرا برگزار می شود.

وی افزود: توسعه نهادهای مالی اسلامی و نقش آنها در ثبات اقتصادی، نقش نهادهای مالی اسلامی در حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم ارزی، آسیب شناسی نهادهای مالی اسلامی، امکان سنجی و طراحی نهادهای مالی اسلامی از محورهای اصلی این همایش خواهد بود.

رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار، سومین جایزه مالی اسلامی نیز در حاشیه این همایش به شخصیت های حقیقی و حقوقی فعال در زمینه مالی اسلامی اعطا می شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات اضافه کرد: اعطای جایزه کتاب برتر و جایزه «ابزارسازی و نوآوری مالی در قرآن» نیز از دیگر برنامه های برگزار شده در حاشیه این همایش خواهد بود.

رئیس انجمن مالی اسلامی ادامه داد: پذیرش ثبت نام نخستین دوره بانکداری اسلامی و دومین دوره بازار سرمایه اسلامی نیز هفته آینده آغاز می شود.

وی گفت: قرار است نشست ها و کارگاه های آمورشی در حوزه مالی اسلامی با مشارکت ایران در کشورهای عمان، ترکیه، انگلیس، مالزی و اندونزی برگزار شود.

رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب طرح تشکیل شورای فقهی بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این شورا مشابه کمیته فقهی بورس خواهد بود که امیدواریم با تشکیل آن، ابزارهای مالی اسلامی جدیدی معرفی شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات بر لزوم آموزش مالی اسلامی برای جامعه بانکداران اشاره کرد و افزود: بیش از 20 هزار شعبه بانکی و 34 بانک و موسسه مالی در کشور وجود دارند که مجموع نیروهای شاغل در آنها به حدود 300 هزار نفر می رسد.

وی به نقش ابزارهای مالی اسلامی در ایجاد ثبات اقتصادی اشاره کرد و گفت: در زمان بحران اقتصاد جهانی که در سال های 2007 و 2008 رخ داد، بخش مالی اقتصاد ایران از آن بحران تاثیر نگرفت و فقط کاهش قیمت نفت باعث کاهش درآمدهای کشور شد.

رئیس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار به سهم رو به گسترش تامین مالی از طریق بازار سرمایه در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز، بازار بدهی و تامین مالی از طریق بازار سرمایه، دارای سهمی بزرگ در اقتصاد هستند به طوری که تلاش شده است که تامین مالی کوتاه مدت بر عهده بانک و تامین مالی بلند مدت بر عهده بازار سرمایه گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون سه دوره از سلسله همایش های مالی اسلامی ایران در دی ماه 94، دی ماه 95 و آذر ماه 96 با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی، بانک ها، بیمه ها و ارکان بازار سرمایه کشور برگزار شده است.

در این همایش ها پژوهشگران به ارائه آخرین دستاوردهای خود در حوزه مالی اسلامی از منظر بانک، بیمه و بورس می پردازند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 6آذر 97، کدخبر: 83114392، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
م.م77
واقعاا جمهوری اسلامی در زمینه حرکت ب سمت اقتصاد اسلامی کم کاری کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین