پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲
سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: 56 درصد مراکز اقامتی کشور و51 درصد ظرفیت حمل و نقل کشور در این استان است.

شعارسال: سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری کاشمر با اشاره به اهمیت صنعت گردشکری افزود: در شرایط بحران اقتصادی زودبازده ترین صنعت برای نجات از بحران،گردشگری است.

وی با بیان اینکه گردشگری مذهبی 400 تا 600 دلار ارز آوری دارد، اظهار داشت: باید زمینه های رشد اقتصاد و اشتغال را ارتقا داد و با تکیه بر فرهنگ دینی و مذهبی فضیلت های فرهنگی را افزایش داد.

وی گفت: هر دستگاهی در این استان باید برنامه خود را با پیوست زیارت ارائه دهد.

حسینی با بیان اینکه امروزه سه مولفه پرواز مستقیم، امنیت و اقامت در رونق گردشگری نقش بسزایی دارد، افزود: استان خراسان رضوی از این مولفه ها برخوردار است.

وی اظهار داشت: در افق 1404 برای خراسان رضوی 40 میلیون زائر پیش بینی شده و روزانه 80 هزار زائر به مشهد مقدس مشرف می شوند.

وی گفت: 27 هزار و 158 مکان مذهبی و 304 بقعه متبرک در استان خراسان رضوی وجود دارد که می تواند گردشگران مذهبی بسیاری را به سوی خود جذب کند.

حسینی افزود: اگر بخواهیم بر تعداد گردشگران و ضریب ماندگاری آنها بیفزایم و آثار آنها را بر اقتصاد و اشتغال بیشتر کنیم در کنار گردشگری دینی و مذهبی باید گردشگری ترکیبی را در دستور کار قرار داده و تمام امکانات را برای گردشگران فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی 10 هزار اثر تاریخی فرهنگی قابل ثبت دارد که با 1500 اثر ثبت شده رتبه دوم کشور را دارد.

وی گفت: در استان خرسان رضوی 108 جاذبه ویژه فرهنگی، 16 جاذبه ویژه دینی مذهبی، 36 روستای هدف گردشگری و 98 جاذبه ویژه طبیعی وجود دارد و دو هزار و 777 مرکز تاسیسات گردشگری ظرفیت بی بدیل برای جذب گردشگر محسوب می شود.

حسینی افزود: در این استان 41 منطقه تحت حفاظت طبیعی با جاذبه ویژه داریم که 21 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد و باید برای این مناطق طرح تفصیلی تهیه شود که تاکنون برای 16 منطقه این طرح تهیه شده است.

وی درباره گردشگری سلامت نیز اظهار داشت: بسیاری از زائران خارجی و داخلی به دلیل توسل به حضرت امام رضا (ع) تمایل به درمان در مشهد دارند و اینک 2 بیمارستان استاندارد در مشهد فعال است و گردشگر سلامت می تواند چهار برابر گردشگر عادی ارز آوری داشته باشد.

وی گفت: کاشمر اولین شهر جاذب گردشگر مذهبی بعد از مشهد و چهارمین شهر کشور با پذیرش سالیانه سه میلیون زائر است و در زمینه گردشکری زیارت ظرفیت بسیار دارد که باید به زیرساختهای آن توجه شود.

وی افزود: برای زیرساخت های گردشگری مقبره امامزاده سید مرتضی و سید محمد (ع) اعتباراتی در نظر گرفته شده و امسال از ردیف بودجه زیارت 150 میلیارد ریال تصویب شده اما تخصیص نیافته است.

حسینی اظهار داشت: برای اقامتگاههای ارزان قیمت و رشد صنایع دستی منطقه و جاذبه های طبیعی نیز باید بیش از این تلاش کرد.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: این شهرستان در حوزه زیارت پتانسیلهای بسیار خوبی دارد اما در زمینه زیرساخت های گردشگری آن مشکلاتی وجود دارد.

محمدعلی نبی پور افزود: در زمینه جاده های شهرستان نقاط ضعف وجود دارد هرچند توسط بخش خصوصی زیرساخت خوبی در زمینه خطوط هوایی ایجاد شده اما شهرستان بهره لازم را نبرده است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت فرودگاه بخش خصوصی این شهرستان اظهار داشت: در زمینه اقامت کار چندانی نشده حتی زیرساخت هتل در این شهر وجود ندارد و تنها مجموعه اقامتی کاشمر مجموعه فرهنگیان است لذا سهم ما از گردشگری بسیار اندک است.

کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پارس نیوز، تاریخ انتشار: 7آذر1397، کدخبر: 565064: www.parsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین