پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلایل تملک ساختمان دانشکده مخابرات توسط وزارت ارتباطات را تشریح کرد و از تعیین تکلیف یک ملک دیگر در اصفهان که مورد اختلاف وزارت ارتباطات و مخابرات است و بابت طلبکاری داریم، خبر داد.

شعارسال: هشتادمین سالگرد تأسیس دانشکده پست و مخابرات روزشنبه در وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این مراسم محمود واعظی دلایل به تملک گرفتن ساختمان دانشکده مخابرات که به شرکت مخابرات واگذار شده بود، توسط وزارت ارتباطات را تشریح کرد.

وی گفت: معمولاً بخش‌هایی که در جریان خصوصی‌سازی‌ها واگذار می‌شود، باید به نوعی فعالیت اقتصادی داشته باشد که در ورود به وزارت ارتباطات و بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که این دانشکده بر اساس اصل 44 واگذار نشده، بلکه بر اساس سلیقه یک وزیر نمی‌دانست که این دانشکده به چه درد می‌خورد، به شرکت مخابرات رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنابراین بررسی کردیم که اگر قانون الزامی ایجاد نکرده و در اسناد واگذاری نیز مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد، دانشکده مخابرات می‌تواند به وزارت ارتباطات برگردد.

وی گفت: این اقدام مرهون تلاش‌های زیادی است و گرفتارهای متعددی داشت. این مسئولیت بر عهده آقای فاضل بود.

واعظی همچنین درباره پیشنهاد سراسری شدن دانشکده پست و مخابرات گفت: حدود 2 تا 3 ماه است که رئیس دانشکده (آقای یزدانیان) را مأمور کردیم که سراسری شدن دانشکده را پیگیری کند، اما گویا وزارت علوم با این موضوع سخت برخورد می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در گذشته ایران از طرف اتحادیه جهانی مخابرات هاب آموزشی منطقه بود که به دلیل غیرفعال شدن این امتیاز گرفته و به کشور دیگری واگذار شد و در تلاشیم بار دیگر کارکرد هاب آموزشی منطقه را به دست آوریم.

وی همچنین با اشاره به دیگر موضوع اختلاف میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات درباره ملک اصفهان،‌ گفت: درباره ملک اصفهان از آقای راسخ (معاون وزیر) طلبکاری‌هایی داریم که هنوز وظیفه‌شان را انجام نداده‌اند.

واعظی همچنین به بازنشستگی اخیر یکی از معاونان خود نیز اشاره کرد و گفت: موافق بازنشستگی ایشان نبودم، اما آقای خسروی بعد از 35 سال خدمت و با شرایط ویژه 3 استند در قلب درخواست بازنشستگی کردند که موافقت کردم، اما در توصیف اقدامات وی اعلام می‌کنم که هر چقدر پهنای باند در کشور مورد نیاز باشد، قابل واگذاری است.

واعظی گفت: امسال اولویت وزارت ارتباطات تولید محتوا، خدمات و اپلیکیشن است، همچنان که دو هفته پیش رهبری نیز درخواست کردند که به محتوا اهمیت بیشتری داده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1395، کدخبر: 13950225000841: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین