پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت تبریز اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد، گفت: مدیران این شرکت جهت ادای توضیحات در مورد دلایل ایجاد آلودگی به این اداره کل دعوت شده اند.

شعارسال: معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت تبریز اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد، گفت: مدیران این شرکت جهت ادای توضیحات در مورد دلایل ایجاد آلودگی به این اداره کل دعوت شده اند.

حسن عباس نژاد با اشاره به اعتراض اهالی کوجوار به آلودگی و بوی نامطبوع شب گذشته در این منطقه، افزود: بلافاصله اکیپی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست جهت پایش آلودگی منطقه به پتروشیمی تبریز اعزام شد.

وی ادامه داد: با همراهی نمایندگانی از سوی اهالی محل از شرکت پتروشیمی و برخی صنایع اطراف در منطقه بازدید و مشخص شد که منشاء آلودگی و بوی نامطبوع پتروشیمی تبریز نبوده است.

عباس نژاد گفت: در بازدید از پالایشگاه تبریز مشخص شد که منشاء بوی نامطبوع از واحد بنزین سازی پالایشگاه تبریز بود که فرایندهای شیمیایی علت بروز این بوی نامطبوع بود.

وی با بیان اینکه سیستم های سنجش آلودگی آنلاین حفاظت محیط زیست در پالایشگاه تبریز مستقر هستند، گفت: آلودگی و بوی نامطبوع متصاعد شده از واحد بنزین سازی پالایشگاه تبریز ممکن است به دلیل مشکلات فنی و با تغییرات مربوط به رطوبت، دما و فشار رخ داده باشند؛ در هر حال باید شرکت پالایش نفت تبریز این مشکل را حل و در صورت لزوم فرایند واحد بنزین سازی را اصلاح کند.

معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اضافه کرد: پرونده پالایشگاه تبریز همچنان در اداره‌کل حفاظت محیط زیست مفتوح است و چنانچه برای جلوگیری از آلایندگی اقدامی صورت نگیرد، با اعمال ماده 688 با موضوع اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی، پرونده را به دادستانی ارجاع می‌دهیم.

وی افزود: پیش‌تر پرونده پتروشیمی تبریز به دادستانی ارجاع داده شده بود که این شرکت متعهد به اجرای پروژه‌های زیست محیطی جهت پیشگیری از آلایندگی شدند و پروژه «آر.تی.او» نیز در این راستا به بهره‌برداری رسید است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:10 آذر 1397 ، کدخبر: 83118659،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین