پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
وجود بیش از ۲۵ هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت زندگی را برای افراد سخت کرده است، لذا ترمیم این بافت‌ها باید بیشتر از گذشته در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد.
شعار سال : وجود بافت‌های فرسوده در کلانشهرها به‌ویژه تهران یکی از معضلات اصلی پایتخت است که مشکلات فراوانی را به‌وجود آورده است به‌طوری که اگر امروز زلزله‌ای در تهران رخ دهد افرادی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند بیشترین آسیب را خواهند دید و یکی از این مشکلات نبود راه مناسب برای رسیدن خودروهای امدادی به مناطق حادثه‌دیده است لذا افرادی که در اثر زلزله زیر آوار مانده و هنوز زنده هستند به‌دلیل دیر رسیدن تیم‌های امدادی جان خود را از دست خواهند داد؛ از طرفی خانه‌هایی که در بافت‌های فرسوده هستند به‌دلیل قدیمی بودن بیشتر از سایر خانه‌ها در معرض دید سارقان است.

بر همین اساس، اگر برای افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند مشکلی به‌وجود بیاید زمان بیشتری طول خواهد کشید تا این افراد به مراکز درمانی برسند چرا که در اکثر این بافت‌ها مسیری برای تردد وسایل نقلیه وجود ندارد لذا ترمیم بافت فرسوده به‌ویژه در پایتخت امری ضروری است که باید بیشتر از گذشته در دستور کار مسئولان مدیریت شهری قرار گیرد.

**وجود ۲۵ هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت:

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره وجود بافت‌های فرسوده در تهران و ضرورت ترمیم آن‌ها گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت وجود دارد که در صورت بروز حادثه‌ای مانند زلزله مشکلات اساسی برای برخی از افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، به‌وجود خواهد آمد.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باید با همکاری دیگر نهادها بحث ترمیم بافت‌های فرسوده را بیشتر از گذشته در دستور کار خود قرار دهد و بخش‌های خصوصی نیز می‌توانند شهرداری را در این امر یاری کنند.

بر اساس این گزارش، موضوعی که واضح و اساسی است ترمیم بافت‌های فرسوده برای کاهش تلفات احتمالی در صورت بروز زلزله در تهران است چرا که بر اساس نظر اکثر کارشناسان شهری اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد با فاجعه‌ای عظیم روبه‌رو خواهیم بود؛ مجموعه مدیریت شهری با ترمیم بافت فرسوده کمی از آمار تلفات احتمالی بکاهد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 12آذر 97، کدخبر:330772 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
س.ح75
وضعیت برخی از محله های تهران واقعا افتضاحه لطفا یه کاری بکنید از این بدتر نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین