پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري گفت: براي اينکه همکاري‎هاي ميان صنايع و دانشگاه‎ها ايجاد و روند آن تداوم پيدا کند طرفين بايد مسئوليت‎پذير و بر تعهدات حرفه‎اي خود پايبند باشند.

شعارسال: معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري گفت: براي اينکه همکاريهاي ميان صنايع و دانشگاهها ايجاد و روند آن تداوم پيدا کند طرفين بايد مسئوليتپذير و بر تعهدات حرفهاي خود پايبند باشند.

 سورنا ستاري كه امروز، دوشنبه 12 آذر، در آيين افتتاح اولين فاز طرح ملي بوميسازي زيرساختهاي تجهيزاتی فرودگاهي و هوانوردي كشور سخن مي گفت، با تأكيد بر اين موضوع گفت: از تمام کسانی كه در جهت هموارسازي ارتباط بين دانشگاهها و صنعت تلاش ميكنند تشكر ميكنم. اين كار راحتي نيست و ريسكهاي زيادي دارد اما شما در سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاهها و ناوبري هواي ايران اين را پذيرفتهايد و در اين صنعت اين نگرش و فرهنگ در حال جا افتادن است كه ميتوانيم در داخل كشور نيازهاي خود را برطرف كنيم.

وي با بيان اينكه مديران ميتوانند به راحتي به صندلي خود تكيه دهند و بگويند اين تجهيزات تنها بايد از خارج وارد شود، گفت: از قديم در صنعت هوايي تهیه تجهيزات، نگهداري و آموزشهاي آن از خارج انجام ميشد و اين اعتماد به متخصصان داخلي و وارد شدن آنها به صنعت، اتفاق بزرگي است كه انجام نميشود مگر با پذيرش ريسكها و ايستادن پاي آن و هزينه كردن.

وي با تأكيد دوباره بر اينكه پديد آمدن چنين فرهنگي در شركت فرودگاهها و ناوبري هواي ايران امر بسيار مهمي است، ضمن تقدير از رحمت اله مهآبادي، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، گفت: درست است كه تحريم ها فشارها و مشكلاتي را براي دستگاهها ايجاد ميكند اما بايد توجه كرد كه اين يك مسئله دو طرفه است و در مقابل پذيرش ريسكها و پاسخگويي به نهادهاي مختلف توسط شركت فرودگاهها و ناوبري هوايي، دانشگاهها نيز بايد مسئوليتپذير باشند و آماده ارائه ضمانت اجرا و كيفيت، خدمات پس از فروش و خدمترساني 24 ساعته باشند.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري ادامه داد: البته ارائه اين ضمانت ها و تعهدات در جايگاه دانشگاهي ميسر نيست و براي همين ما تأكيد داريم كه با تشكيل شركت های دانش بنيان به سوي كار حرفه اي و همراه با تضمين پيش روند تا اين روند پيش رود و اينكه دانشگاه انتقاد كند كه ايدههاي زيادي دارد اما صنايع پا پيش نميگذارند قابل قبول نيست و بايد در كنار آن بتواند اعتماد كارفرماها را از آينده همكاري جلب كند.

ستاري با تأكيد بر اينكه معاونت علمي و فناوري كه در حمايت از اين همكاريها و كارفرمايان و دانشگاهها آماده استانداردسازي، سرمايهگذاري و دادن ضمانتها و پذيرش ريسكها است، گفت: من ميدانم چقدر اين مسير دشوار است و براي رسيدن به اين مرحله چقدر كار انجام شده است و از شما عزيزان تشكر مي كنم.

وي در پايان تأكيد كرد: ما در زمينه هوا فضا ظرفيت زيادي از نيروي انساني داريم و دانش امروز ما در اين زمينه با چهل سال پيش قابل مقايسه نيست. اينكه ترس اعتماد به متخصصان داخلي در حال ريخته شدن است به خاطر حضور همين نيروهاي انساني متخصص پرورش يافته در كشور است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وب سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، تاریخ انتشار:12 آذر 1397 ، کدخبر:76022 www.airport.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین