پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
رئیس پلیس آگاهی تهران درخصوص سابقه مرد آتش‌افروز تهرانی و شکایت جدید درخصوص آزار و اذیت از سوی متهم خبر داد.
شعارسال: در پی انتشار تصاویر مختلف در فضای مجازی که در آنها جوانی حدوداً 30 ساله در حین استراحت کردن افراد در فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش زدن آنها کرده، موضوع برابر دستور سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس های تخصصی قرار گرفت.

همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی، تماس‌های متعدد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و همچنین پیام‌گذاری در فضای مجازی از سوی تعداد زیادی از شهروندان تهرانی که طی آن ضمن معرفی یکی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف، درخواست دستگیری سریع این شخص را از پلیس داشتند.

با شناسایی مهدی . ع 33 ساله به عنوان فرد آتش افروز، متهم توسط تیم عملیاتی پلیس پیشگیری در مخفیگاهش دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در همان تحقیقات اولیه، دو همراه مهدی که او را در ارتکاب جرایمش همراهی کرده بودند نیز به نام‌های اکبر متولد 1376 و محمود متولد 1379 نیز شناسایی و متعاقبا دستگیر شدند.

بررسی سوابق مهدی . ع نشان داد که وی از مجرمین سابقه‌دار در زمینه قدرت نمایی و آزار و اذیت بویژه آزار و اذیت جنسی است که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

بررسی پرونده جرایم این متهم حکایت از آن داشت که وی اولین بار در تهران سال 1385 به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده و در ادامه مجددا در سال 1385 به اتهام ضرب و جرح عمدی، سال 1386 به اتهام سرقت ، سال 1387 به اتهام تخریب و قدرت نمایی با چاقو و ورود به عنف به منزل، سال 1379 به اتهام سرقت مقرون به آزار و اذیت، سال 1389 به اتهام جرح عمدی، سال 1395 به اتهام سرقت مقرون به آزار، سال 1396 به اتهام ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار و نهایتا آخرین بار به اتهام تخریب عمومی و اخلال در نظم و آرامش عمومی دستگیر و روانه زندان شده است.

با آغاز تحقیقات از متهم و انتشار خبر اولیه دستگیری متهم، احدی از شهروندان با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با طرح شکایت از متهم عنوان داشت که مهدی . ع به قصد قدرت نمایی و انتقام‌گیری، او را به همراه دو تن دیگر به بیابان های اتوبان تهران – قم منتقل و در آنجا با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده است.

شاکی پرونده اخیر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مهدی در زمان آزار و اذیت اقدام به فیلمبرداری کرد و تصاویر آنرا بین تعدادی از افراد محل منتشر کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر عنوان داشت: متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 33 تهران، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر 1397 ، کدخبر: 13970915000305 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین