پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
240 متهم با دستانی که در میان دستبندهای آهنی به هم قفل شده داخل محوطه اداره پلیس امنیت کنار هم ردیف شده‌اند. هر کدام به اتهام ارتکاب جرم و کاری خلاف در عملیات 48 ساعته پلیس به دام افتاده‌اند.

شعار سال: هانی کرده، مرد شرور فضای مجازی و یکی از مردان خشن دنیای واقعی است. او یک ماه قبل به خاطر انتشار فیلم‌های کری خوانی‌اش در فضای مجازی و درگیری‌های خیابانی بازداشت شده بود. او حتی پس از دستگیری در زندان هم دست از شرارت‌هایش بر نداشته و چند درگیری داشته است.

مجرم شیک پوش
شایان، مردی است که به شیک پوشی، داشتن خودروی بنز «اس ال کا 500» و پورشه و ویلایی در خیابان فرشته شهرت دارد. البته این‌ها تنها بخشی از ثروت او است. این متهم از 25 سالگی پا در زندان گذاشت و کلکسیونی از جرایم را در پرونده خود دارد. وی به اتهام تجاوز به عنف، مواد فروشی، شرارت، قتل و... بازداشت شده است.
شایان 40 ساله نوچه‌های بسیاری دارد و درحالی که پشت میز نمایشگاه خودرواش نشسته به نوچه هایش دستور توزیع مواد مخدر می‌دهد. اگر هر کدام از خریداران مواد مخدر به او نارو بزند نوچه هایش را سراغ آنها می‌فرستد تا حسابشان را تسویه کند. او سال 90 به خاطر اختلاف بر سر معامله مواد مخدر در تیراندازی یکی از رقبایش را به قتل رساند. شایان به زندان افتاد اما با گرفتن رضایت و پرداخت دیه توانست از قصاص رهایی یابد. هر بار جرمی مرتکب و توسط پلیس دستگیر می‌شود اما بعد از تحمل حبس آزاد شده و روز از نو. آخرین بار زمانی که فروشنده مواد مخدری به خاطر پرداخت پول مواد با او به مشکل خورد، مرد خشن به همراه چهار نوچه‌اش ساعت 11 شب هفته گذشته به سراغ مرد مواد فروش که آبمیوه فروشی در ستارخانه داشت رفتند. آنها پس از تخریب وسایل داخل مغازه و شکستن شیشه‌ها مرد مواد فروش را بشدت کتک زده و تیری به سمت تابلوی مغازه شلیک کردند. شایان و نوچه هایش بعد از این انتقامگیری به مرزهای بازرگان رفته و قصد خروج از کشور را داشتند که در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.

60کامیون کتاب قاچاق
پنج مرد، یک انباری را اجاره کردند و تصمیم گرفتند برای پولدار شدن کتاب چاپ کنند. متهمان این پرونده به سراغ کتاب‌های پرفروش رفتند و با یک دستگاه چاپ که در انباری گذاشته بودند اقدام به چاپ کتاب کردند. کتاب‌هایی که آنها منتشر می‌کردند یا کتاب‌های پرفروش بود یا کتاب‌های غیر مجاز و بعد از چاپ بین 900 دستفروش پخش می‌کردند تا آنها را به فروش برسانند. اعضای این باند گاهی کتاب‌های تقلبی را بین مغازه دارها نیز توزیع می‌کردند. 60 کامیون کتاب از متهمان کشف شد.

جاسازی مواد داخل 206
آشپزخانه تولید شیشه در ورامین دارد. مواد مخدر را داخل لاستیک زاپاس، سپر و صندوق عقب خودرواش جاسازی می‌کرد و راهی تهران می‌شد. او مواد را بین نوچه هایش پخش می‌کرد و به ورامین برمی گشت. هفته قبل زمانی که به تهران آمد با خریدارانش درگیر شد و به سمت آنها تیراندازی کرد. او و همدستش پس از این تیراندازی متواری شدند. با شناسایی هویت عامل تیراندازی مأموران راهی مخفیگاه سوداگر مرگ شدند اما قبل از آن‌که آنها به محل برسند قاچاقچی متواری شده بود. متهم متواری هشت سابقه سرقت، مواد مخدر و ضرب و جرح و تخریب دارد و از مخفیگاهش تعدادی اسلحه و فشنگ و نارنجک دست ساز کشف کردند.

بازداشت ۴۵ شرور زیر ۱۸ سال
سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای چهارمین مرحله طرح جمع آوری و مبارزه اراذل و اوباش با اشاره به بازداشت ۴۵ اوباش زیر ۱۸ سال گفت: 255 عملیات در 48 ساعت گذشته در نقاط آلوده تهران به اجرا درآمد، 210 واحد صنفی متخلف اعم از قهوه‌خانه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و 68 پارک و تفرجگاه پاکسازی شد. در مجموع 240 نفر از افرادی که اقدام به اوباش گری، زورگیری، تخریب اموال عمومی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی کرده بودند، بازداشت شدند که 45 نفر از این افراد زیر 18 سال سن دارند همچنین 51 نفر از آنها دارای سوابق متعدد و اوباش گری و سابقه زندان هستند.
در مجموع 10 قبضه سلاح کمری، 2 قبضه کلاشنیکف ، دو نارنجک دست ساز و مقادیر زیادی فشنگ و 64 قبضه سلاح سرد مانند قمه، چاقو و... از این افراد کشف شد.
وی ادامه داد: در بین بازداشت شدگان یک گروه که دختران بی‌گناه را ربوده و اذیت و آزار می‌کردند بازداشت شدند. همچنین یک مورد کلاهبردار اینترنتی که چهار و نیم میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، جزو بازداشت شدگان هستند.
رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: در این طرح با افرادی که کتاب های غیرمجاز و ضاله منتشر می‌کردند نیز برخورد شد و در مجموع 333 هزار جلد کتاب در 16 انبار از این افراد کشف شد، با بیش از 900 دستفروش برخورد و 15 نفر از ناشران این کتب ضاله بازداشت شدند. همچنین دسته دوم افرادی بودند که کپی غیرمجاز و بدون اجازه ناشر کتب پرفروش را فروخته و موجب ضایع شدن حقوق مؤلفان می‌شدند که با این افراد نیز برخورد شد و این طرح با هماهنگی صنف مربوطه برای حمایت از نویسندگان و ناشران ادامه دارد.

پرونده وکیل دادگستری
سردار حسین رحیمی درباره جزئیات مرگ فرشید هکی- وکیل دادگستری - نیز اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته خبری به کلانتری 140 باغ فیض رسید مبنی بر آتش گرفتن یک خودرو و قرار داشتن یک جنازه سوخته داخل آن، که بلافاصله عوامل کلانتری و پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند.
رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های اولیه خانواده این فرد احضار شدند و نظریه پزشکی قانونی به پلیس ارسال شد، پزشکی قانونی در شرح نظریه خود اعلام کرد که آثار چاقو خوردگی روی بدن این فرد دیده نشده است. بنابر اظهارات خانواده این وکیل وی از مدتی قبل از زندگی‌اش و مشکلات مالی ابراز نارضایتی کرده و اعلام کرده بود که قصد خودکشی دارد. تحقیقات در مورد این پرونده ادامه‌ دارد..

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 2 آبان 97، شماره: 6908


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین