پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴
روز گذشته بر اثر تیراندازی فردی در خیابان سهروردی ارومیه آماری متناقض از سوی مئسول و رسانه دولتی منتشر شد که نشان دهنده نبود وحدت رویه در چنین مواردی میان اعضای دولت است.

شعار سال: روز گذشته بر اثر تیراندازی در خیابان سهروردی و تقاطع عمار ـ یاسر ارومیه، موجی از پیام‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد.

حوالی شامگاه و پس از گذشت چند ساعت از ماجرا، علیرضا ملامحمدی زاده به عنوان فرماندار تازه منصوب شده ارومیه در گفت‌و‌گویی خبری پرده از این ماجرا برداشته و در مورد دلایل این تیراندازی و نیز نحوه رخ دادن آن توضیحاتی ارائه کرد.

ملامحمدی زاده، در این گفت و گو با اشاره به اینکه تیراندازی به صورت هوایی رخ داده و فرد خاصی بلافاصله با حضور ماموران نیروی انتظامی به کلانتری انتقال داده شده، دلیل این حادثه را شخصی عنوان کرده و گفت: در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

اما مورد دوم در این ماجرا، خبری بود که از سوی خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی دولت منتشر شده و در آن تناقض‌های فاحشی با سخنان فرماندار وجود داشت.

در این خبر که از زبان منبع نزدیک به ایرنا که خواست نامش فاش نشود! منتشر شده، چنین آمده است: «این درگیری عصر امروز اتفاق افتاد و بر اثر شلیک گلوله واقعی از این کلت دست ساز، پای یکی از اعضا به صورت جزئی زخمی شد.»

این منبع ناشناس همچنین با اشاره به اینکه اکنون حدود هفت تا هشت نفر از شرکت کنندگان در این درگیری توسط عوامل انتظامی دستگیر شده اند، بیان کرد: این افراد چند روز قبل نیز با استفاده از چاقو درگیر شده بودند.

وی این گونه ادامه داده که این کلت اسباب بازی پس از دستکاری، قابلیت شلیک گلوله واقعی با برد کوتاه را داشت.

با بررسی این دو خبر به تفاوت‌های اساسی میان اخبار پی می‌بریم که از جمله آن‌ها می‌توان به تفاوت در تعداد نفرات دستگیرشده و نحوه شلیک گلوله از سوی فرد خاصی اشاره کرد.

نکته جالب‌تر در ماجرا اینجا است که هم فرماندار و هم رسانه دولت بر خبر خود تاکید داشته و ادعا دارند که آن‌چه آن‌ها نقل کرده‌اند درست است!

هنوز نیروی انتظامی به عنوان مسئول اصلی اطلاع‌رسانی در این رابطه، خبر یا اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 22 آبان 97، کد مطلب: 1427724: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین